طالبان: خوش دارید یا ندارید ما نماینده مردم افغانستان هستیم

ذبیح‌الله مجاهد؛ سخنگوی طالبان با نشر پیامی صوتی در واکنش به اظهارات اخیر سخنگوی وزارت خارجه امریکا مبنی بر این‌که «در آینده‌ افغانستان تنها طالبان سهم ندارند و آینده افغانستان تنها مربوط به این گروه نمی‌شود» اعلام کرده که کسی خوش دارد یا ندارد، این گروه نماینده مردم افغانستان می‌باشد و آن را «یک واقعیت» خوانده است.

blank

ذبیح‌الله مجاهد؛ سخنگوی طالبان، روز چهارشنبه، دوم حوت با نشر پیامی صوتی که از تلویزیون «ملی» منتشر شد، این گروه را نماینده‌ مردم افغانستان خوانده و ادعا کرده که «این واقعیتی است که باید پذیرفته شود».

مجاهد این سخنان را در واکنش به اظهارات اخیر متیو میلر؛ سخنگوی وزارت خارجه‌ امریکا ابراز داشت که گفته بود «در آینده‌ افغانستان تنها طالبان سهم ندارند و تنها مربوط به این گروه نمی‌شود».

سخنگوی طالبان همچنین گفته: «بدون شک امارت اسلامی افغانستان، نماینده‌ مردم و حکومت افغانستان است. این را اگر کسی خوش دارد یا ندارد، این واقعیتی است که باید پذیرفته شود.»

او همچنین سخنان سخنگوی وزارت خارجه‌ امریکا را مداخله خوانده و گفته که امریکا یک‌بار طعم مداخلات خود را در افغانستان چشیده و باید راه اشتباه را در پیش نگیرد و از گذشته بیاموزد.

این در حالی است که اخیرا سخنگوی وزارت خارجه امریکا اعلام کرد که در آینده‌ افغانستان تنها طالبان سهم ندارند و واشنگتن از همه‌ شهروندان افغانستان، از جمله زنان و دختران در شکل‌دهی آینده‌ کشورشان حمایت می‌کند.

او این اظهارات خود را در یک نشست خبری در واکنش به پرسشی درباره‌ عدم اشتراک طالبان در نشست نمایندگان ویژه‌ کشورها در دوحه بیان کرده است.

میلر گفت که از عدم اشتراک طالبان در نشست نمایندگان ویژه‌ کشورها در دوحه متعجب نشده و افزوده که این گروه اهداف متفاوتی دارد.

او افزوده بود که اهداف امریکا سه چیز است که در نشست دوحه دنبال کرده است: عدم فعالیت گروه‌های تروریستی در افغانستان، ایجاد دولت فراگیر و احترام به حقوق بشر، از جمله زنان و دختران.

میلر بیان کرد: «بنابراین، این چیزی است که ما به‌دنبال آن خواهیم بود… نمی‌توانم بگویم از این‌که طالبان دعوت برای شرکت در نشستی با یک نمایندگی گسترده از جامعه‌ بین‌المللی را رد کردند، بسیار شگفت‌‌زده شدم؛ اما همان‌طور که قبلا شنیده‌اید، می‌گویم که طالبان تنها افغان‌هایی نیستند که در آینده‌ افغانستان سهم دارند. ما به حمایت از همه‌ افغان‌ها، از جمله زنان و دختران در شکل‌دهی آینده‌ کشورشان ادامه خواهیم داد.»

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *