حمله امریکا بر مواضع انصارالله یمن

ستاد فرماندهی مرکزی امریکا (سنتکام) اعلام کرده است که نیروهای ایالات متحده در چهار حمله بر مواضع شبه نظامیان انصارالله، هفت پرتاپ‌گر موشک آماده شلیک این گروه را هدف قرار داده‌اند.

blank

ستاد فرماندهی مرکزی امریکا (سنتکام) اعلام کرده است که روز چهارشنبه، دوم حوت حملاتی را علیه انصارالله یمن انجام داده است.

در اعلامیه سنتکام آمده: «نیروهای فرماندهی مرکزی ایالات متحده چهار حمله برای دفاع از خود علیه هفت پرتابگر سیار موشک کروز ضدکشتی و یک پرتابگر سیار موشک بالستیک ضدکشتی انصارالله انجام دادند که برای پرتاب علیه کشتی‌ها در دریای سرخ آماده شده بودند.»

به گفته سنتکام، در جریان این عملیات نیروهای امریکایی یک پهپاد انتحاری انصارالله را نیز سرنگون کردند.

بربنیاد اعلامیه، نیروهای امریکایی موشک‌ها، پرتابگرها و پهپادهایی را در مناطق تحت کنترل انصارالله در یمن شناسایی و آن‌ها را «تهدیدی فوری» برای کشتی‌های نیروی دریایی ایالات متحده و کشتی‌های تجاری در منطقه ارزیابی کرده‌اند.

امریکا، بریتانیا و کشورهای ائتلاف از ماه گذشته میلادی تاکنون برای مقابله با انصارالله در یمن و رفع تهدید علیه کشتیرانی آزاد در آب‌های باب‌المندب، دریای سرخ و فراتر از آن، اهداف وابسته به انصارالله یمن را بمباران کرده‌اند و این گروه را به فهرست «گروه‌های تروریستی بین‌المللی» بازگردانده‌اند.

انصارالله هم در مقابل به جز کشتی‌های اسراییلی، کشتی‌های امریکایی و انگلیسی را نیز در لیست اهداف مورد حمله خود اضافه کرده و طی روزهای اخیر دو پهپاد امریکایی و دو کشتی بریتانیایی را آماج حملات ویرانگر خود قرار داده است.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *