رینا امیری خواهان رسیدگی به مشکلات زنان افغانستان شد

رینا امیری؛ نماینده امریکا در امور زنان افغانستان خواهان رسیدگی به مشکلات زنان افغانستان شده و اعلام کرده که جامعه‌ جهانی متعهد به حمایت از مردم و رسیدگی به مشکلات زنان افغانستان است.

blank

رینا امیری؛ نماینده‌ ویژه امریکا در امور زنان و حقوق بشر در افغانستان، جمعه‌شب، ۴ حوت اعلام کرد که جامعه‌ جهانی متحد و متعهد به حمایت از مردم افغانستان و احترام به حقوق شان، به‌ویژه رسید‌گی به مشکلات زنان و دختران این کشور است.

او همچنین گفته که اجلاس اخیر نمایندگان ویژه‌ کشورها در دوحه این تعهد را تقویت بخشیده است.

او افزوده که در نشست دوحه نمایندگان جامعه‌ مدنی افغانستان از جامعه‌ بین‌المللی خواستند تا در ارزیابی اوضاع امنیتی افغانستان و وضعیت ناهنجار زنان، اهمیت مشارکت زنان و جامعه‌ مدنی را در بحث‌های مربوط به این کشور در نظر گیرد.

نشست دوحه درباره‌ افغانستان هفته‌ گذشته به میزبانی دبیرکل سازمان ملل متحد و اشتراک نمایندگان ویژه‌ کشورها در امور افغانستان برگزار شد.

آنتونیو گوترش؛ دبیرکل سازمان ملل متحد و نمایندگان امریکا و اتحادیه اروپا این نشست را سازنده خوانده‌اند.

توماس وِست؛ نماینده‌ ویژه امریکا در امور افغانستان درباره‌ نشست دوحه گفته است که یک اجماع قوی در میان کشورها در مورد منافع جمعی در افغانستان وجود دارد.

او گفته است که هیچ کشوری نمی‌خواهد شاهد ظهور و تهدید تروریزم در افغانستان باشد و همه خواهان بازگشت زنان و دختران به مکاتب متوسطه، دانشگاه، کار و زندگی عمومی هستند.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *