طالبان خواستار کمک جاپان به حفظ آثار تاریخی شدند

وزارت اطلاعات و فرهنگ طالبان از دیدار  عتیق‌الله عزیزی؛ معین این وزارت با تاکايوشی کيورومی؛ سفیر جاپان در کابل خبر داده است. مقام طالبان در این دیدار گفته که این گروه امکانات کافی برای حفظ و نگهداری آثار تاریخی ندارد.

blank

وزارت اطلاعات و فرهنگ طالبان با نشر بیانیه‌ای اعلام کرده که روز یک‌شنبه، ۶ حوت معین این وزارت با سفیر جاپان در کابل دیدار کرده و خواهان کمک جاپان در غنی‌سازی موزیم ملی افغانستان و احداث یک ساختمان جدید شده است.

عتیق‌الله عزیزی به سفیر جاپان گفته: «در موزیم ملی آثار تاریخی از دوره‌های مختلف است، اما امکانات کافی برای حفظ و نگهداری آن‌ها وجود ندارد.»

در بیانیه وزارت اطلاعات و فرهنگ طالبان آمده است که معین این وزارت در این دیدار «خواستار اعمار تعمیر برای موزیم، لابراتوار، دپو‌ها برای نگهداری آثار تاریخی و اعمار سالن‌ها برای برگزاری نمایشگاه‌ها گردید.»

صبغت‌الله عابد؛ منصوب طالبان در ریاست موزیم ملی افغانستان هم که در این دیدار حضور داشته، همکاری و کمک جاپان را برای تجهیز موزیم ملی ضروری خوانده است.

وزارت اطلاعات و فرهنگ طالبان به نقل از سفیر جاپان نوشته است که در آینده‌ نزدیک متخصصان و باستان‌شناسان جاپانی به افغانستان سفر می‌کنند.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *