هشدار مکرون درباره احتمال حمله روسیه به اعضای ناتو

امانویل مکرون؛ رییس‌ جمهور فرانسه درباره احتمال حمله روسیه به اعضای ناتو هشدار داده و از کشورهای غربی خواسته است تا حمایت خود از اوکراین را افزایش دهند.

blank

امانویل مکرون؛ رییس‌ جمهور فرانسه هشدار داد که با توجه به اقدامات هفته‌های اخیر مسکو، روسیه ممکن است در چند سال آینده به کشورهای عضو ناتو حمله کند.

او در مراسم افتتاحیه کنفرانس پاریس که با حضور ۲۰ رهبر عمدتا اروپایی به هدف تسریع در تأمین تسلیحات و کمک‌های مالی به اوکراین برگزار شده بود، گفته: «روسیه نباید و نمی‌تواند در این جنگ پیروز شود. باید بدانیم که امنیت خود اروپا در خطر است. ما در حال تأمین امنیت جمعی خود برای امروز و فردا هستیم.»

او همچنین مرگ الکسی ناوالنی؛ رهبر مخالفان روسیه را نشانه‌ای از جدی شدن موضع مسکو خوانده است.

در همین حال، ولودیمیر زلنسکی؛ رییس جمهور اوکراین که به‌ صورت آنلاین در این جلسه شرکت کرده بود، گفت: «ما باهم جان میلیون‌ها نفر را نجات داده‌ایم و باهم باید اطمینان حاصل کنیم که پوتین نمی‌تواند آنچه را که به‌دست آورده‌ایم نابود کند و نمی‌تواند تجاوزات خود را به کشورهای دیگر گسترش دهد.»

 اتحادیه اروپا سال گذشته وعده داد که یک میلیون گلوله توپ‌ را پیش از پایان مارچ ۲۰۲۴ به اوکراین بفرستد، اما پس از آن اعلام کرد که فقط می‌تواند بیش از ۵۰ درصد از این مقدار را تحویل دهد.

زلنسکی اما تلویحا اعلام کرد که اتحادیه اروپا نتوانسته است حتی به هدف کاهش یافته خود دست یابد.

رییس جمهوری فرانسه از حامیان استقلال نظامی اروپاست و مایل است قدرت‌های اروپایی از جمله بریتانیا به‌طور راهبردی‌تری در مورد چگونگی کمک به اوکراین در صورت انتخاب دونالد ترامپ به‌عنوان رییس جمهوری امریکا و خروج از ناتو یا پایان حمایت نظامی واشنگتن از اوکراین برنامه‌ریزی کنند.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *