سالنگ بازگشایی شد

به دنبال برفباری‌های شدید طی دو روز اخیر، مسئولان محلی طالبان از بازگشایی شاهراه سالنگ خبر داده و اعلام کرده‌اند که شاهراه سالنگ پس از دو شبانه روز به‌روی رفت‌وآمد باز شد.

blank

محمد اشرف حق‌شناس؛ سخنگوی وزارت فواید عامه طالبان در سالنگ اعلام کرده که این شاهراه صبح امروز چهارشنبه، ۹ حوت به روی تردد باز شده است.

آقای حق‌شناس همچنین گفته است که در برخی نقاط بارش برف خفیف جریان دارد و احتمال بسته‌شدن دوباره این شاهراه به گونه‌ موقت وجود دارد.

این در حالی است که وزارت فواید عامه طالبان، روز گذشته اعلام کرد که شاهراه سالنگ به دلیل‌ برفباری، طوفان شدید و محدودیت ساحه‌ دید، از یک‌شنبه‌شب به این طرف به‌روی ترافیک مسدود است.

وزارت فواید عامه طالبان گفته بود که با ادامه برفباری در سالنگ، حجم برف در این ساحه به بیش از یک متر رسیده است.

این وزارت افزوده بود که در ولایت بامیان هم مسیرهای کوتل شش پل – کوتل حاجی‌گک، کوتل شاتو – ولسوالی پنجاب، آب‌قول – کرمان، ورس – پل بندشوی و ورس – کوتل قوناق مسدود باقی مانده است.

وزارت فواید عامه طالبان گفته است که در ولایت دایکندی هم برفباری جریان دارد و حجم برف به ۴۰ تا ۵۰ سانتی‌متر می‌رسد.

به گفته‌ این وزارت، مسیرهای ارتباطی ولسوالی‌های خدیر و کیتی به شهر نیلی، مرکز دایکندی و مسیر نیلی به کوتل قوناق همچنان مسدود است.

وزارت فواید عامه طالبان افزوده است که در ولایت غور هم برفباری جریان دارد و شاهراه کابل – غور و مسیرهای بند بکک، کرمان، شاتیغ و بند بایان مسدود است.

به گفته این وزارت، در ولایت غزنی نیز برفباری جریان دارد و مسیرهای مواصلاتی ولسوالی‌های ناور، اجرستان، مالستان و جاغوری این ولایت مسدود شده است.

این وزارت گفته است که در ولایت فراه نیز برفباری ادامه دارد و مسیر ولسوالی پرچمن این ولایت مسدود گردیده است.

در اعلامیه وزارت فواید عامه طالبان آمده است که با توقف برفباری و مساعدشدن هوا، کار بازگشایی مسیرهای مسدودشده آغاز خواهد شد و تا آن زمان رانندگان و مسافران عزم سفر از این مسیرها را نکنند.

شماری از ولایت‌های کشور در دو روز اخیر شاهد برفباری سنگین بوده‌اند.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *