هشدار روسیه به غرب: در صورت اعزام نیرو به اوکراین به ناتو حمله می‌کنیم

به دنبال درخواست امانویل مکرون؛ رییس‌ جمهور فرانسه درباره احتمال اعزام نیروی نظامی به اوکراین، دمیتری پسکوف؛ سخنگوی ریاست جمهوری روسیه از احتمال حمله این کشور به ناتو در پی اعزام نیرو به اوکراین هشدار داده است.

blank

دمیتری پسکوف؛ سخنگوی ریاست جمهوری روسیه روز سه‌شنبه، ۸ حوت در واکنش به اظهارات امانوئل مکرون؛ رییس‌ جمهور فرانسه، مبنی بر احتمال اعزام نیروی نظامی به اوکراین هشدار داده است که اگر اعضای ناتو به اوکراین نیرو اعزام کنند، درگیری با آنان اجتناب ناپذیر خواهد بود.

سخنگوی ریاست جمهوری روسیه گفته: «واقعیت بحث درباره‌ امکان اعزام نیروهای ویژه به اوکراین از کشورهای ناتو، مؤلفه‌ جدید و بسیار مهمی است».

او افزوده در صورتی که این اتفاق بیافتد «ما باید نه در مورد احتمال، بلکه در مورد اجتناب‌ناپذیر بودن (یک درگیری مستقیم) صحبت کنیم.»

این در حالی است که اخیرا امانویل مکرون؛ رییس‌ جمهور فرانسه درباره احتمال حمله روسیه به اعضای ناتو هشدار داد و از کشورهای غربی خواسته است تا حمایت خود از اوکراین را افزایش دهند و این حمایت می‌تواند شامل اعزام نیرو هم باشد.

او در مراسم افتتاحیه کنفرانس پاریس که با حضور ۲۰ رهبر عمدتا اروپایی به هدف تسریع در تأمین تسلیحات و کمک‌های مالی به اوکراین برگزار شده بود، گفت: «روسیه نباید و نمی‌تواند در این جنگ پیروز شود. باید بدانیم که امنیت خود اروپا در خطر است. ما در حال تأمین امنیت جمعی خود برای امروز و فردا هستیم.»

او همچنین مرگ الکسی ناوالنی؛ رهبر مخالفان روسیه را نشانه‌ای از جدی شدن موضع مسکو خوانده است.

در همین حال، ولودیمیر زلنسکی؛ رییس جمهور اوکراین که به‌ صورت آنلاین در این جلسه شرکت کرده بود، گفت: «ما باهم جان میلیون‌ها نفر را نجات داده‌ایم و باهم باید اطمینان حاصل کنیم که پوتین نمی‌تواند آنچه را که به‌دست آورده‌ایم نابود کند و نمی‌تواند تجاوزات خود را به کشورهای دیگر گسترش دهد.»

 اتحادیه اروپا سال گذشته وعده داد که یک میلیون گلوله توپ‌ را پیش از پایان مارچ ۲۰۲۴ به اوکراین بفرستد، اما پس از آن اعلام کرد که فقط می‌تواند بیش از ۵۰ درصد از این مقدار را تحویل دهد.

روسیه بارها از حمایت کشورهای غربی از اوکراین انتقاد کرده و در مورد گسترش درگیری‌ها هشدار داده است.

با این حال، بسیاری از اعضای ناتو با پیشنهاد رییس جمهور فرانسه درباره اعزام نیرو به اوکراین مخالفت کرده‌اند.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *