طالبان: هیچ تهدیدی از افغانستان علیه دیگران وجود ندارد

در ادامه ادعاهای طالبان مبنی بر عدم فعالیت گروه‌های تروریستی در افغانستان، مولوی عبدالکبیر؛ معاون رییس‌الوزرای طالبان به مقام‌های پاکستانی گفته که هیچ تهدیدی از خاک افغانستان علیه دیگران وجود ندارد و «اجازه نمی‌دهیم کسی از افغانستان دیگران را تهدید کند».

blank

مولوی عبدالکبیر؛ معاون رییس‌الوزرای طالبان در دیدار با حامد الحق؛ رییس جمعیت علمای اسلام پاکستان، گفته که این گروه به کسی اجازه نمی‌دهد که «از خاک افغانستان دیگران را تهدید کند».

این روحانی پاکستانی با چند عضو ارشد جمعیت جمعیت علمای اسلام پاکستان به کابل سفر کرده است.

پیش از این مولانا فضل‌الرحمان؛ بنیانگذار حزب جمعیت علمای اسلام پاکستان نیز برای دیدار با مقام‌های طالبان به کابل و قندهار سفر کرده بود.

معاون سیاسی رییس‌الوزرای طالبان همچنین گفته که طالبان خواهان روابط خوب با کشورهای همسایه است و به هیچ‌کسی اجازه نمی‌دهد که از خاک افغانستان علیه دیگر کشورها استفاده شود.

براساس گزارش طالبان، رییس حزب جمعیت علمای پاکستان در دیدارش با مولوی کبیر گفته: «علما و ‌مردم پاکستان خواهان روابط خوب میان افغانستان و پاکستان هستند.»

تلویزیون ملی که تحت کنترل طالبان است گزارش داده که این روحانی پاکستانی ابراز امیدواری کرده است که در کنار همکاری‌های اقتصادی بین دو کشور، روابط سیاسی هم به‌گونه‌ای‌ که به نفع هر دو طرف باشد، گسترش یابد.

گفته می‌شود که حامد الحق؛ رییس حزب جمعیت علمای اسلام پاکستان با نایب‌رییس دارالعلوم حقانیه و چند عضو دیگر این حزب روز گذشته وارد کابل شده است.

با افزایش ناامنی‌ در پاکستان، این کشور بارها طالبان را متهم به پناه‌دادن به طالبان پاکستانی کرده است.

مقام‌های پاکستانی بارها گفته‌اند که این گروه شورشی حملات خود را از خاک افغانستان برنامه‌ریزی و سازماندهی می‌کند؛ اما طالبان این ادعا را رد کرده‌اند.

اکثر مقام‌های طالبان در مدارس مذهبی تحت نظر جمعیت علمای اسلام پاکستان به ویژه مدرسه حقانیه درس خوانده و ملاهای تندرو پاکستانی نفوذ عمیقی بر آن‌ها دارند.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *