سالنگ برای چهارمین روز متوالی بسته ماند

به دنبال برفباری‌های شدید اخیر، وزارت فواید عامه طالبان از بسته ماندن گذرگاه سالنگ برای چهارمین روز متوالی خبر داده است.

blank

وزارت فواید عامه طالبان امروز يک‌شنبه ۱۳ حوت، اعلام کرده که با گذشت چهار روز، گذرگاه سالنگ بر اثر بارش شدید برف همچنان بسته است.

به گفته مسئولان طالبان، ضخامت برف در مناطق مختلف سالنگ ۱.۵ تا ۳ متر است و تاکنون ۲۵ برف‌کوچ هم در این شاهراه سرازیر شده است.

سالنگ، از مهم‌ترین شاهراه‌های افغانستان است. این گذرگاه ۹ ولایت شمال و شمال‌شرق افغانستان و چهار گذرگاه بازرگانی را به همدیگر وصل می‌کند.

سالنگ به ترانزیت کالا میان کشورهای جنوب آسیا و آسیای میانه کمک می‌کند و باعث سهولت به بازرگانان می‌شود.

طی هفته‌های گذشتته این چندمین بار است که شاهراه سالنگ بسته می‌شود.

پیشتر جانان سایق؛ سخنگوی وزارت حوادث طالبان در یک پیام ویدیویی گفت که بارندگی‌های شدید حداقل در ۲۰ ولایت از جمله کابل، بلخ، ننگرهار، قندهار، هرات، بدخشان، هلمند، غور، لغمان، ارزگان، زابل، پکتیا، پکتیکا، خوست و سمنگان، خسارات جانی و مالی به بار آورده است.

او همچنین گفته بود که در ۱۲ روز گذشته بر اثر بارش شدید برف و باران و سرمای شدید دست‌کم ۲۰ نفر جان باختند و ۱۴ تن دیگر زخمی شده‌اند.

وزارت فواید عامه طالبان بارش شدید برف، باران، تگرگ و سیلاب را در روزهای آتی پیش‌بینی و به مردم توصیه کرده است که از خود محافظت کنند.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *