طالبان خواهان مذاکره «تی‌تی‌پی» با دولت پاکستان شدند

رسانه‌های پاکستانی گزارش داده‌اند که جناح حقانی و طالبان قندهاری از طالبان پاکستان (تی‌تی‌پی) خواسته‌اند که وارد مذاکره با دولت پاکستان شوند.

blank

رسانه‌های پاکستانی گزارش داده‌اند که دو جناح اصلی طالبان افغانستان (شبکه حقانی و طالبان قندهاری) به تحریک طالبان پاکستان دستور داده‌اند تا با اسلام‌آباد گفتگو کنند.

اکسپرس تریبون گزارش داده است که طالبان افغانستان به‌دنبال تنش‌زدایی میان کابل و اسلام‌آباد بر سر طالبان پاکستانی (تی‌تی‌پی) اند.

براساس این گزارش، پاکستان از نفوذ رهبری جمعیت علمای اسلام پاکستان (جی‌یو‌آی-اس) برای آوردن تحریک طالبان پاکستان به میز مذاکره استفاده می‌کند.

اخیرا هیأت جمعیت علمای اسلام پاکستان به رهبری مولانا حمیدالحق، پسر بزرگ مولانا سمیع‌الحق به کابل سفر کرد.

اکسپرس تریبون افزوده که این هیأت با افراد کلیدی، از جمله مولوی عبدالکبیر؛ معاون سیاسی نخست‌وزیر، سراج‌الدین حقانی؛ سرپرست وزارت داخله و خلیل‌الرحمان حقانی؛ سرپرست وزارت مهاجران و والی‌های طالبان در لوگر و پکتیکا ملاقات کرده است.

مولانا یوسف‌زی شاه، از اعضای جمعیت علمای اسلام پاکستان گفته است که آنان با تصمیمات شخصی گفتگوها را آغاز کرده و خوشبین هستند که با چراغ سبز سراج‌الدین حقانی و حمایت طالبان قندهاری به نتایج مثبت دست یابند.

یکی دیگر از اعضای هیأت پاکستانی که به کابل سفر داشته، گفته است با توجه به امیدواری وزیر داخله‌ طالبان و حمایت اسلام‌آباد، «به‌زودی گروه تحریک طالبان پاکستان را بر سر میز مذاکره خواهیم دید».

مقام‌های رسمی پاکستان تاکنون درباره‌ سفر هیأت علمای اسلام پاکستان و احتمال ازسرگیری مذاکره با تی‌تی‌پی چیزی نگفته‌اند.

به‌دنبال افزایش حملات طالبان پاکستانی، مقام‌های این کشور هرگونه مذاکره را منتفی خوانده بودند.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *