ده‌ها نفر بر اثر سرما در کشور جان باختند

اداره مبارزه با حوادث طالبان از جان باختن ده‌ها نفر در پی سردی‌ هوا و بارندگی‌های اخیر در کشور خبر داده و اعلام کرده که تعداد جان باختگان بارندگی‌های اخیر افغانستان به ۳۹ نفر رسیده است.

blank

جانان سایق؛ سخنگوی اداره مبارزه با حوادث طبیعی طالبان، به بی‌بی‌سی گفته که بر اثر بارش برف سنگین در روزهای اخیر «۳۹ نفر» در ولایت‌های مختلف کشور جان باخته‌اند.

بارش سنگین برف در کشور راه‌های برخی ولایت‌ها را مسدود کرده و گزارش‌هایی درباره فروریختن خانه‌های گلی و تلف شدن هزاران رأس مواشی نشر شده است.

آقای سایق همچنین گفته که در سطح کشور ۳۹ نفر جان باخته، ۳۰ نفر زخمی شده‌اند و ۶۳۷ منزل مسکونی تخریب کلی یا جزئی شده است و حدود ۱۴ هزار رأس مواشی نیز تلف شده است.

در همین حال، خبرگزاری باختر که تحت کنترل طالبان است، گزارش داده که بر اثر بارش برف و سردی هوا ١١۴۱۸ حیوان خانگی در ولایت بلخ تلف شده‌اند.

براساس گزارش طالبان، این حیوانات در چند روز گذشته در ولسوالی‌های مختلف این ولایت تلف شده‌اند.

این رسانه افزوده که تلاش برای پاکسازی راه‌ها، رساندن علوفه حیوانی و مواد خوراکی به گیرماند‌گان در مناطق گوناگون این ولایت آغاز شده است.

از سوی دیگر، مسئولان محلی طالبان در ولایت پنجشیر گفته‌اند که در پی بارش برف سنگین و سردی هوا تاکنون ۱۰۰ حیوان تلف و ١٠ خانه در ولسوالی‌های شتل، رخه و حصه اول ولایت تخریب شدند.

همزمان تلویزیون ملی تحت حاکمیت طالبان نیز از ادامه عملیات نجات گیرماندگان در برف‌ها در ولایت‌ سرپل خبر داده است.

پیشتر وزارت فواید عامه طالبان اعلام کرد که دست‌کم ٢٠ نفر بر اثر سرمای شدید در ولایت‌های کابل، بلخ، ننگرهار، قندهار، هرات، بدخشان، هلمند، غور، لغمان، ارزگان، زابل، پکتیا، پکتیکا، خوست و سمنگان جان باختند و ١۴ تن دیگر زخمی شده‌اند.

بارش برف‌ سنگین و سردی شدید در روزهای اخیر، زندگی را برای بسیاری از شهروندان افغانستان دشوار کرده و در چند روز گذشته برخی میدان‌های هوایی و گذرگاه‌های محلی و شاهراه ها نیز مسدود شده است.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *