مقام طالبان فقر و بیکاری را میراث حکومت پیشین خواند

مولوی عبدالکبیر؛ معاون نخست‌وزیر طالبان فقر و بی‌کاری را میراث حکومت پیشین افغانستان خوانده و گفته که طالبان قادر به مبارزه با فقر نیستند.

blank

ارگ که تحت کنترل طالبان است دوشنبه‌‌شب، ۱۴ حوت اعلام کرد که مولوی عبدالکبیر؛ معاون ریاست‌الوزرای این گروه گفته که فقر و بی‌کاری میراث حکومت پیشین افغانستان است و این گروه توان حل این مشکلات را ندارد.

ارگ همچنین گفته که مولوی عبدالکبیر این اظهارات را در دیدار با های‌کیونگ جون؛ رییس بخش آسیایی کمیساریای عالی سازمان ملل متحد در امور پناهندگان بیان کرده است.

به گفته او، از بین بردن فقر و گرسنگی در کشور به زمان و امکانات بیشتر نیاز دارد.

این مقام طالبان خواستار کمک‌های جهان به مردم شد.

معاون رییس‌الوزرای طالبان با اشاره به فرار شهروندان کشور به ایران و پاکستان افزوده که نهادهای بین‌المللی با نشر گزارش‌های «نادرست» از وضعیت افغانستان زیر سلطه این گروه، سبب تشویق مردم به مهاجرت غیرقانونی شده‌اند.

مولوی عبدالکبیر تاکید کرده که پناهجویان افغان از ایران و پاکستان به‌گونه اجباری اخراج شده‌اند.

در همین حال، خانم جون در این دیدار خاطرنشان کرده که بازگشت کنندگان افغان از ایران و پاکستان با شرایط دشواری دست‌وپنجه نرم می‌کنند.

او افزود: «بازگشت کنندگان با فقر و بیکاری روبه‌رو هستند، خشکسالی و سایر رویدادهای طبیعی نیز زندگی آنان را تهدید می‌کند.»

این مقام سازمان ملل خواستار همکاری طالبان و نهادهای بین‌المللی در زمینه کاریابی و رفع نیازهای آموزشی، صحی و سرپناه به بازگشت کنندگان شد.

این در حالی است که در جریان سال جاری صدها هزار پناهجوی افغان از ایران و پاکستان اخراج شده‌اند و در حال حاضر بدون داشتن سرپناه و امکانات زنده‌گی می‌کنند.

در همین حال، اوایل ماه جاری آنتونیو گوترش؛ دبیر کل سازمان ملل متحد گفت که این سازمان توانسته است تنها سه درصد از بودجه مورد نیاز برای رسیدگی به بحران بشری در افغانستان را دریافت کند.

بربنیاد اطلاعات‌ نهادهای بین‌المللی، حدود نیمی از جمعیت افغانستان در سال جاری میلادی به کمک‌های بشری نیاز دارند.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *