کنگره امریکا نشستی درباره خروج از افغانستان برگزار می‌کند

کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان امریکا نشستی را با حضور دو جنرال بازنشسته درباره‌ خروج فاجعه‌بار نیروهای امریکایی از افغانستان برگزار می‌کند.

blank

کمیته‌ روابط خارجی مجلس نمایندگان امریکا از برنامه‌ریزی برای برگزاری نشستی درباره‌ خروج امریکا از افغانستان با حضور دو جنرال بازنشسته امریکایی خبر داده و گفته که این نشست استماعیه به تاریخ ۱۹ مارچ، تحت عنوان «شکست استراتژیک عقب‌نشینی بایدن، جنرال‌های امریکا و تسلط طالبان» برگزار خواهد شد.

کمیته‌ی روابط خارجی مجلس نمایندگان امریکا گفته است که در این نشست جنرال مارک میلی؛ رییس پیشین ستاد ارتش امریکا و کنت فرانک مک‌کنزی؛ فرمانده پیشین سنتکام شهادت خواهند داد.

این کمیته چندی پیش نیز نشستی استماعیه را با حضور زلمی‌خلیل‌زاد؛ نماینده پیشین امریکا در امور صلح افغانستان درباره‌ توافق دوحه برگزار کرده بود.

کمیته‌ روابط خارجی مجلس نمایندگان امریکا که در رأس آن مایکل مک‌کال قرار دارد، درباره‌ خروج دولت بایدن از افغانستان تحقیق می‌کند.

این کمیته در بیانیه‌ دیگری گفته است که در جلسه مشترک نمایندگان مجلس و سنای امریکا با حضور رییس‌ جمهور از کریستی شامبلین، پدرشوهر نیکول گی، یک نظامی کشته‌شده امریکایی در جریان تخلیه در میدان هوایی کابل نیز دعوت کرده است.

در همین حال، مک کال گفته است که بیش از دو سال از مرگ عروس کریستی و ۱۲ سرباز دیگر امریکایی در میدان هوایی کابل می‌گذرد، اما دولت بایدن هنوز از پاسخگویی در مورد فاجعه‌ای که به بار آورده امتناع می‌ورزد.

او افزوده: «امیدوارم حضور کریستی به رییس جمهور بایدن و مردم امریکا سیگنال روشنی بدهد که تا زمانی که تحقیقات کامل و کامل انجام نشود آرام نخواهم گرفت، و اینکه افراد در قبال آنچه اتفاق افتاده پاسخگو باشند.»

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *