اردوغان: قاطعانه از حماس حمایت می‌کنیم

رجب طیب اردوغان؛ رییس جمهور ترکیه بار دیگر دبگر حمایت خود از حماس را اعلام کرده و می‌گوید که «قاطعانه در پشت حماس ایستاده‌ایم.»

blank

رجب طیب اردوغان؛ رییس‌ جمهور ترکیه روز شنبه، ۱۹ حوت بار دیگر رژیم اسرایيل را «تروریستی» خواند و گفت که ترکیه «قاطعانه در پشت حماس ایستاده است.»

در همین حال، وزیر خارجه رژیم اسراییل در واکنش به اظهارات اردوغان، ترکیه را «بزرگ‌ترین کشور حامی تروریست در جهان در کنار ایران» خواند.

اردوغان که در پنجاه‌وسومین مجمع عمومی بنیاد گسترش علم در دانشگاه خلیج سخنرانی کرد گفت که هیچ‌کس نمی‌تواند ترکیه را مجبور به استفاده از اصطلاح «سازمان تروریستی» برای حماس کند.

رییس‌ جمهور ترکیه افزود که «حکومت تروریستی اسراییل به صورت واضح برادران فلسطینی ما را قتل عام می‌کند.»

او از کشتار بیش از ۳۰ هزار فلسطینی در پی تهاجم رژیم اسرائیل بر غزه یاد و از سکوت کشورهای مسلمان نیز انتقاد کرد.

رییس‌ جمهور ترکیه، بنیامین نتانیاهو؛ نخست‌وزیر رژیم اسراییل را به عنوان «نازی‌ امروزی» یاد کرد که به گفته او با ارتکاب «جنایت علیه بشریت» خود را همطراز هیتلر و موسولینی کرده است.

در همین حال، وزیر خارجه رژیم اسرائیل در واکنش به اظهارات اخیر اردوغان، ترکیه را «بزرگ‌ترین کشور حامی تروریست در جهان در کنار ایران» دانست.

این مقام رژیم اسراییل گفت که حمایت اردوغان از حماس او را به «یکی از بزرگ‌ترین سرکوب‌گران و یهودی‌ستیزان تاریخ» تبدیل کرده است.

اردوغان در حالی بر حمایت از حماس تاکید می‌کند و رژیم اسراییل را به قتل عام فلسطینیان متهم می‌سازد که تاکنون روابط سیاسی و تجاری خود را با رژیم اسراییل حفظ کرده و پس از آغاز کشتار غزه، حتی گسترش داده است.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *