طالبان: امیدواریم حکومت جدید امنیت پاکستان را تامین کند

ذبیح‌الله مجاهد؛ سخنگوی طالبان ابراز امیدواری کرده که حکومت جدید پاکستان به امنیت این کشور رسیدگی کند.

blank

ذبیح‌الله مجاهد؛ سخنگوی طالبان در مصاحبه‌ای با رادیو تلویزیون ملی که تحت کنترل این گروه است ابراز امیدواری کرده که حکومت جدید پاکستان به «نظم و امنیت داخلی»‌ این کشور رسیدگی کند.

مجاهد همچنین از حکومت جدید پاکستان خواست تا حفظ روابط با این گروه را در نظر بگیرد.

انفجار در پاکستان
این در حالی است که پولیس پاکستان صبح یکشنبه اعلام کرد که انفجار بمب در شهر پیشاور مرکز ایالت خیبرپختونخوا دو کشته برجای گذاشت و یک نفر دیگر نیز زخمی شد.

شهباز شریف؛ نخست وزیر پاکستان در پیامی انفجار تروریستی در پیشاور را محکوم کرد.

تاکنون هیچ گروهی مسئولیت این انفجار را برعهده نگرفته است. با این حال، تحریک طالبان پاکستان که طی دو سال اخیر حملات خود علیه نیروهای امنیتی را تشدید کرده، مسئولیت بسیاری از بمب‌گذاری‌ها و اقدامات مسلحانه در ایالت خیبرپختونخوا را برعهده گرفته است.

حکومت پاکستان بارها طالبان را به پناه‌ دادن به تحریک طالبان پاکستانی متهم کرده که پس از به قدرت رسیدن این گروه در افغانستان، حملات خود را در پاکستان افزایش داده است.

طالبان نیز بارها در واکنش به این ادعاها گفته‌اند که پاکستان در تامین امنیت داخلی خود ناتوان است و تقصیر را به گردن دیگران می‌اندازد.

توقف اخراج اجباری افغان‌ها، ارتقای تجارت میان افغانستان و پاکستان، ایجاد تسهیلات برای رفت و آمد افغان‌ها به پاکستان و حفظ روابط دینی از جمله دیگر مواردی است که آقای مجاهد از حکومت جدید پاکستان درخواست کرده است.

رهبری حکومت جدید پاکستان را شهباز شریف، از حزب مسلم لیگ-شاخه نواز به عنوان نخست‌وزیر به عهده دارد.

روز گذشته آصف‌علی زرداری نیز با رای نمایندگان مجالس ملی و ایالتی برای بار دوم رییس جمهور پاکستان شد.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *