پاسخ طالبان به سخنان رییس کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان امریکا

ذبیح‌الله مجاهد؛ سخنگوی طالبان از اظهارات اخیر رییس کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان امریکا مبنی بر تعامل با این گروه به مثابه سیلی زده به صورت مردم افغانستان انتقاد کرده و گفته که در امریکا در مورد افغانستان اختلاف دیدگاه وجود دارد.

blank

ذبیح‌الله مجاهد؛ سخنگوی طالبان در واکنش به سخنان مایکل مک کال؛ رییس کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان امریکا و کاردار سفارت این کشور برای افغانستان درباره تعامل با طالبان گفته که این اظهارات برخاسته از اختلاف دیدگاه میان مقام‌های امریکایی درباره افغانستان است.

مجاهد همچنین گفته که «روابط نیک» میان کابل و واشنگتن به نفع هر دو کشور است.

او افزوده: «در امریکا نیز در مورد افغانستان دیدگاه متفاوت یا اختلاف دیدگاه وجود دارد مایکل شاید از کسانی باشد که طرفدار جنگ در افغانستان بود. »

او گفته: «بعد از شکست افتضاح امریکا آن‌ها شاید متاثر شده باشند می‌خواهند به تمام افغانستان و مردم افغانستان اظهار کینه و دشمنی بکنند؛ ولی این راه حل نیست.»

این در حالی است که روز گذشته مایکل مک‌کال؛ رییس کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان امریکا در واکنش به سخنان اخیر کرن دیکر؛ کاردار سفارت امریکا در افغانستان مبنی بر حمایت افغان‌ها از «نقشه راه سیاسی و تعامل با طالبان» گفت که پیشنهاد هرگونه تعامل با طالبان به‌مثابه سیلی به صورت مردم افغانستان است.

مک‌کال در خبرنامه‌ای که از سوی کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان امریکا منتشر شده، از جو بایدن خواست تا هیچ‌کسی را برای تعامل با طالبان تشویق نکند.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *