سازمان ملل برای هزاران زن افغان شغل ایجاد کرد

سازمان ملل متحد اعلام کرده است که این سازمان برای بیش از ۱۶ هزار زن در افغانستان فرصت‌های شغلی ایجاد کرده است.

blank

برنامه توسعه‌ای سازمان ملل متحد (UNDP) امروز دوشنبه، ۲۱ حوت اعلام کرد که برای بیش از ۱۶ هزار زن در افغانستان، «فرصت‌های شغلی کوتاه‌مدت» ایجاد کرده است.

به گفته این سازمان، خانواده‌هایی‌که سرپرستی آنان را زنان بر عهده دارند، برای تأمین نیازهای‌شان با مشکلات جدی مواجه هستند.

این در حالی است که پیش از این نیز سازمان ملل اعلام کرده بود که در ۳ سال گذشته از ۷۵ هزار کسب و کار کوچک زنان افغان از طریق کمک‌های اقتصادی و برنامه‌های آموزشی حمایت کرده است.

براساس گزارش سازمان ملل متحد، در حال حاضر هر کدام این کسب‌وکار‌ها زمینه اشتغال پنج تا هفت زن افغان را فراهم کرده‌اند.

سازمان ملل متحد گفته بود: این زنان از خانواده‌هایی ۵ تا ۱۰ نفره حمایت می‌کنند که در مجموع، از این طریق یک میلیون نفر تحت پوشش قرار گرفته‌اند.

سازمان ملل همچنین در گزارش خود گفت که از سال ۲۰۲۱ تاکنون از طریق پروژه‌های عمرانی به ۱۰ میلیون افغان در زمینه‌های مختلف کمک کرده است.

سازمان ملل متحد در حالی بر حمایت از کار زنان تاکید می‌کند که طالبان در بیش‌تر از دوونیم سال گذشته محدودیت‌های زیادی را بر زنان وضع کرده‌اند.

محدودیت‌های طالبان بر کار زنان به‌ویژه در نهادهای غیردولتی داخلی و خارجی، ده‌ها هزار زن را در کشور خانه‌نشین و چالش‌های زیادی را در مسیر ارائه کمک‌های بشردوستانه به مردم ایجاد کرده است.

سازمان‌های امدادرسان و کشورهای جهان، همواره خواستار لغو محدودیت‌ها بر کار زنان شده‌اند، اما طالبان به این درخواست‌ها پاسخ مثبت نداده‌اند.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *