ازبکستان سفیر طالبان را می‌پذیرد

وزیر خارجه ازبکستان که در راس هیاتی به کابل سفر کرده، با مقامات ارشد طالبان دیدار داشته و درباره گسترش روابط در بخش‌های مختلف تاکید کرده است. وزیر خارجه ازبکستان اعلام کرده که تاشکند در آینده نزدیک سفیر طالبان را می‌پذیرد.

blank

بختیار سعیدوف؛ وزیر خارجه ازبکستان در دیدار با ملا برادر؛ معاون اقتصادی نخست‌وزیر طالبان گفته که تاشکند در آینده نزدیک سفیر طالبان را می‌پذیرد.

وزیر خارجه ازبکستان با محمد حسن آخوند؛ نخست وزیر و عبدالغنی برادر؛ معاون اقتصادی نخست وزیر و برخی مقامات دیگر طالبان دیدار و گفتگو کرده است.

سعیدوف در این دیدار گفته: «رییس جمهور ازبکستان همواره بر روابط خوب و برادری میان ازبکستان و افغانستان تاکید دارد و معتقد است که نباید افغانستان تنها گذاشته شود».

در همین حال، او افزوده که ازبکستان می‌خواهد برای ایجاد کارخانه تولید سمنت، استخراج زغال سنگ و پروژه تولید ۲۰۰ مگاواتی برق از زغال سنگ، سرمایه‌گذاری کند.

این در حالی است که یک هیات فنی ازبکستان نیز به زودی قرار است برای بررسی پروژه راه‌آهن «افغان-ترانس» به افغانستان سفر کند.

عصمت‌الله ایرگاشوف؛ نماینده ویژه رییس جمهور ازبکستان در امور افغانستان پیش از این با تاکید بر تعامل با طالبان تصریح کرده بود طالبان واقعیتی است که باید پذیرفته شود.

عبدالسلام حنفی؛ معاون اداری نخست وزیر حکومت طالبان نیز در دیدار جداگانه‌ای با وزیر خارجه ازبکستان گفته: «ما برای اجرای پروژه‌های ترانزیتی به ویژه کاسا – ۱۰۰۰، تاپی و پروژه راه آهن افغان-ترانس که آسیای مرکزی را به آسیای جنوبی از طریق افغانستان وصل می‌کند، در تلاش هستیم».

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *