«جبهه مقاومت» از ۱۰ حمله علیه طالبان خبر داد

«جبهه مقاومت ملی افغانستان» از ۱۰ حمله علیه طالبان طی یک هفته گذشته خبر داده و می‌گوید که در جریان یک هفته اخیر ۱۰ حمله نظامی علیه طالبان انجام داده است.

blank

«جبهه مقاومت ملی افغانستان» اعلام کرده است که در جریان یک هفته گذشته، دست‌کم ۱۰ حمله نظامی علیه طالبان انجام داده است. این جبهه گفته که از ۱۶ تا ۲۴ حوت، در ولایت‌های هرات، کابل، تخار و پروان دست‌کم ۱۹ عضو طالبان را کشته و ۲۰ عضو دیگر این گروه را زخمی کرده است.

این جبهه با نشر اعلامیه‌ای گفته که در جریان یک هفته گذشته افراد طالبان را در ولایت‌های کابل، پروان، تخار و هرات هدف قرار داده است.

با آنکه «جبهه مقاومت ملی» گفته در این حملات به نیروهایش آسیبی نرسیده است، اما این جبهه روز شنبه در خبرنامه‌ای تایید کرد که دو نیروی آن در ۱۸ حوت بر اثر درگیری با طالبان در شهرک ده‌بابا علی در مرکز کاپیسا کشته شدند.

«جبهه مقاومت ملی» گفته که در ۱۸ حوت در هرات سه عضو طالبان را کشته و دو عضو دیگر این گروه را زخمی کرده است.

این جبهه همچنین گفته که در دو حمله جداگانه در ولسوالی بگرام ولایت پروان دو طالب شامل رئیس ارکان فرقه طالبان را کشته و سه عضو دیگر این گروه را زخمی کرده است. طبق گفته‌های «جبهه مقاومت»، رییس ارکان فرقه طالبان در بگرام در ۱۶ حوت کشته شده است.

این جبهه گفته در ولسوالی فرخار ولایت تخار نیز در ۱۸ حوت یک عضو طالبان را کشته و یک عضو دیگر این گروه را زخمی کرده است.

در ۱۷ حوت، «جبهه مقاومت» اعلام کرد که در نزدیکی ساختمان ولایت تخار، موتر حامل طالبان را هدف قرار داد که در نتیجه آن سه عضو طالبان کشته و چهار تن دیگر آن زخمی شدند.

در اعلامیه این جبهه آمده است که از ۲۱ تا ۲۴ حوت در حملات جداگانه در کابل دست‌کم ۱۱ عضو طالبان را کشته و ۱۰ عضو دیگر این گروه را زخمی کرده است.

«جبهه مقاومت» در مورد نوعیت این حملات جزئياتی ارائه نکرده است.

«جبهه مقاومت ملی» همچنین گفته: «گروه تروریستی طالبان با ادامه جنایات سازمان‌یافته خود و به قصد انتقام‌جویی، مردم عام را در بخش‌های مختلف کشور بازداشت، آزار و اذیت، شکنجه، زندانی و کشتار کرده و می‌کنند.»

با وجود ادعاهای «جبهه مقاومت» از حملات متعدد علیه طالبان، مقام‌های این گروه تاکنون درباره این حملات و تلفات افراد خود اظهار نظر نکرده‌اند.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *