حملات موشکی گسترده روسیه به کی‌یف؛ هشدار در سراسر اوکراین

به دنبال موشک‌باران کی‌یف، پایتخت اوکراین از سوی روسیه، سراسر اوکراین در وضعیت هشدار قرار گرفته است. این حملات تازه در پی حمله تروریستی مرگبار بر یک سالون کنسرت در مسکو صورت می‌گیرد.

blank

در پی موج تازه حملات هوایی روسیه، صبح امروز یک‌شنبه، ۵ حمل چندین انفجار کی‌یف پایتخت اوکراین را لرزانده است و سراسر کشور در وضعیت هشدار قرار گرفته است.

از آنجا که منطقه مرزی لویو در مرز لهستان نیز مورد حمله قرار گرفته، لهستان می‌گوید نیروهای هوایی خود را برای دفاع از آسمان این کشور در حالت آماده‌باش قرار داده است.

حملات به پایتخت اوکراین در حوالی ساعت پنج صبح به وقت محلی آغاز شد.

ارتش اوکراین می‌گوید سیستم دفاع هوایی خود را برای دفع این حملات فعال کرده است.

سرهی پوپکو؛ رییس ارتش پایتخت گفته است بیش از ۱۰ موشک روسیه بر فراز کی‌یف خنثی شده‌اند.

به گفته این مقام محلی هیچ گزارشی از آسیب جدی و یا تلفات در پی این حملات گزارش نشده است.

آندری سادویی؛ شهردار کی‌یف در تلگرام گفته است که خود پایتخت آسیبی ندیده؛ اما نزدیک به ۲۰ موشک و ۷ پهپاد تهاجمی که به سوی شهر مرزی لویو شلیک شده‌اند به زیرساخت‌های اساسی شهر آسیب زده‌اند.

پیش‌تر هشداری سراسری در اوکراین از احتمال حمله موشک‌های کروز از روسیه خبر داد.

در همین حال، فرماندهی عملیاتی نیروهای نظامی لهستان گفته است «نیروهای هوایی لهستان و ائتلاف در آمادگی کامل هستند و تمامی اقدامات لازم برای اطمینان از امنیت آسمان لهستان انجام شده است.»

تصاویری که از کی‌یف منتشر شده برخی از ساکنان پایتخت را در حالی نشان می‌دهد که در مترو پناه گرفته‌اند.

روز جمعه نیز روسیه با شلیک بیش از ۱۰ موشک به اوکراین به یک سد در این کشور آسیب زد و میلیون‌ها نفر از مردم این کشور در پی این حمله بدون برق ماندند.

مسکو هنوز درباره حملات روز یکشنبه اظهار نظری نکرده است.

همچنین دولت منصوب روسیه در سواستوپل در کریمه می‌گوید نیروهای روسیه توانسته‌اند ۱۰ موشک اوکراینی را در اواخر روز شنبه بر فراز این شهر ساقط کنند.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *