مک‌کال بار دیگر خواهان آزادی یک امریکایی از بند طالبان شد

مایکل مک‌کال؛ رییس کمیته‌ روابط خارجی مجلس نمایندگان امریکا بار دیگر خواستار آزادی فوری یک شهروند امریکا از زندان طالبان شد و از عدم اقدام دولت بایدن در این زمینه به تندی انتقاد کرد.

blank

مایکل مک‌کال؛ رییس کمیته‌ روابط خارجی مجلس نمایندگان امریکا روز چهارشنبه، ۸ حمل خواستار آزادی فوری «رایان کوربت»، شهروند آن کشور از زندان طالبان شده است.

او گفته است که رایان کوربت در زندان طالبان در «شرایط اسفناک» به‌سر می‌برد.

او گفته است که با وجود گزارش‌های مداوم در مورد وخامت وضعیت سلامت این شهروند امریکا، دولت بایدن برای آزادی او کاری نکرده است.

رییس کمیته‌ روابط خارجی مجلس نمایندگان امریکا افزوده است که دولت بایدن باید از نادیده‌گرفتن درخواست ملاقات با خانواده‌ رایان کوربت دست بردارد ‌و برای آزادی او از دست طالبان اقدام فوری انجام دهد.

آقای مک‌کال گفته: «بدتر شدن وضعیت رایان نتیجه‌ غم‌انگیز و در عین حال قابل پیش‌بینی عقب‌نشینی فاجعه‌بار دولت [از افغانستان] است؛ امریکایی‌ها آسیب‌های جانبی [خروج از افغانستان] و قربانیان هیولاهای طالبان می‌شوند. رایان باید فورا آزاد شود.»

رایان کوربت، شهروند امریکا در آگست سال ۲۰۲۲ در یک سفر کاری به افغانستان سفر کرد و از سوی طالبان با یک همکار آلمانی و دو همکار افغانستانی‌‌اش بازداشت شد.

او با خانواده‌اش از سال ۲۰۱۰ تا زمان تسلط طالبان بر افغانستان در کابل زندگی کرده بود.

رایان کوربت در افغانستان با سازمان‌های غیردولتی کار کرده و یک شرکت مشاوره به‌نام «افغانستان بلوم» تأسیس کرده بود که به مردم در مورد دریافت قرضه‌های کوچک مشورت می‌داد.

طالبان تاکنون در مورد بازداشت این شهروند امریکا اظهار نظر نکرده‌اند.

پیش از این وزارت خارجه‌ امریکا گفته بود که توماس وست؛ نماينده‌ ویژه این کشور برای افغانستان در گفتگو با طالبان، خواستار آزادی رایان کوربت شده است.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *