طالبان: روزانه ۱۰ هزار پاسپورت توزیع می‌کنیم

وزارت داخله‌ طالبان اعلام کرده است که روزانه ۱۰ هزار جلد پاسپورت به شهروندان کشور توزیع می‌شود.

blank

عبدالمتین قانع؛ سخنگوی وزارت داخله‌ طالبان امروز پنج‌شنبه، ۹ حمل اعلام کرده که ریاست عمومی پاسپورت که اکنون تحت کنترل این گروه فعالیت می‌کند، در حال حاضر روزانه ۱۰ هزار جلد پاسپورت به شهروندان کشور توزیع می‌کند.

سخنگوی وزارت داخله‌ طالبان امروز در یک کنفرانس خبری در کابل گفت که در شش ماه آخر سال ۱۴۰۲ خورشیدی، ۸۳۷ هزار جلد پاسپورت به متقاضیان توزیع شده است.

قانع همچنین گفت که قرار است در آینده‌ نزدیک سه شعبه‌ دیگر توزیع پاسپورت به شهروندان در سه زون دیگر کابل ایجاد شود.

این در حالی است که بسیاری از شهروندان کشور که به‌صورت آنلاین برای دریافت پاسپورت ثبت‌نام کرده‌اند، می‌گویند که بیش از یک سال طول می‌کشد تا نوبت مراجعه‌ آنان برای دریافت پاسپورت برسد.

پس از تسلط طالبان بر افغانستان، روند توزیع پاسپورت برای شهروندان کشور چندین‌بار متوقف شده است و شهروندان بارها از کندی روند توزیع آن شکایت کرده‌اند.

سخنگوی وزارت داخله‌ طالبان همچنین گفت که نیروهای این وزارت در شش ماه آخر سال ۱۴۰۲ خورشیدی ۱۲ هزار و ۵۴۰ نفر را به اتهام جرایم بازداشت کرده است.

او گفت که در این مدت ۸۷۴۷ واقعه‌ مجرمانه در این وزارت ثبت شده است که ۷۲۳۳ واقعه‌ آن کشف و ۱۵۲۵ واقعه‌ دیگر در حال کشف است.

سخنگوی وزارت داخله‌ طالبان همچنین گفت که در شش ماه آخر سال گذشته‌ خورشیدی ۱۷۲ نفر به اتهام آدم‌ربایی بازداشت، ۲۱ آدم‌ربا کشته و ۱۸ نفر نیز از چنگ آدم‌ربایان آزاد شده‌اند.

او ادعا کرد که در شش ماه آخر سال ۱۴۰۲ در اکثر ولایت‌های کشور حتی یک رویداد امنیتی رخ نداده و هیچ تحرک ضد امنیتی صورت نگرفته است.

سخنگوی وزارت داخله‌ طالبان گفت که این امر در مقایسه با چند دهه‌ اخیر «بی‌سابقه» است.

این در حالی است که مخالفان طالبان در این مدت بارها از حملاتی علیه این گروه در ولایت‌های مختلف کشور، از جمله شهر کابل خبر داده‌اند.

در شش ماه آخر سال گذشته‌ خورشیدی حملات متعددی علیه  غیرنظامیان در غرب کابل و ولایت هرات انجام شد که مسئولیت شماری از آن حملات را گروه داعش به عهده گرفت.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *