پاسخ طالبان به وزیر دفاع پاکستان: بی‌اساس و برای فرار از مسئولیت

ذبیح‌الله مجاهد؛ سخنگوی طالبان اظهارت اخیر خواجه محمد آصف؛ وزیر دفاع پاکستان مبنی بر استفاده آزادانه تروریست‌ها از خاک افغانستان علیه پاکستان را رد کرده و آن‌ را بی‌اساس و برای فرار از مسئولیت خوانده است.

blank

ذبیح‌الله مجاهد؛ سخنگوی طالبان، امروز پنج‌شنبه، ۹ حمل اظهارات خواجه محمد آصف؛ وزیر دفاع پاکستان را «بی‌‌اساس» و برای «فرار از مسئولیت» دانسته است.

آقای مجاهد به رادیو – تلویزیون ملی گفت که مقام‌های پاکستان این‌گونه اظهارات را در راستای «توجیه ناکامی‌شان» ابراز می‌کنند.

او افزود که تحریک طالبان پاکستان ۲۰ سال است در آن کشور فعال است، جنگ کرده و یک مشکل داخلی آنان است.

سخنگوی طالبان همچنین گفت که این گروه حمله‌ انتحاری دو روز پیش داعش در ایالت خیبرپختونخوا پاکستان را که منجر به کشته‌شدن شش نفر، به‌شمول پنج شهروند چین شد، «جنایت» می‌داند و طالبان خود «قربانی» داعش و سایر گروه‌های تروریستی است.

وزارت دفاع پاکستان یک روز پس از حمله به موتر حامل شهروندان چین در آن کشور گفت که منبع تروریزم فعال در پاکستان، در افغانستان است و طالبان با وجود آگاهی از پناهگاه‌های تروریست‌ها در این کشور، علیه آنان اقدام نمی‌کنند.

او افزوده است که با توجه به افزایش حوادث تروریستی در پاکستان، نیاز به تغییر اساسی در وضعیت مرزها احساس می‌شود و تردد تروریست‌ها باید متوقف شود.

وزیر دفاع پاکستان گفت: «مرز پاکستان و افغانستان با مرز سنتی کل جهان متفاوت است، در شرایط کنونی که همکاری کابل (طالبان) میسر نیست، پاکستان مجبور نیست تمام قوانین و سنت‌های بین‌المللی را در این مرز اجرا کند.»

او تأکید کرد که «تردد تروریست‌ها» باید متوقف شود و به این ترتیب هر دو کشور می‌توانند مانند همسایگان خوب سنتی روابط خود را ارتقا دهند و تسهیلات سفر از طریق پاسپورت و ویزا ادامه یابد.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *