حمایت امریکا از پاکستان برای مقابله با «چالش‌های جهانی و منطقه‌ای»

جو بایدن؛ رییس جمهور امریکا طی نامه‌ای به شهباز شریف؛ نخست‌وزیر پاکستان گفته که ایالات متحده برای مقابله با چالش‌های جهانی و منطقه‌ای در کنار پاکستان می‌ایستد.

blank

جو بایدن؛ رییس‌ جمهور امریکا روز جمعه، ۱۰ حمل در نامه‌ای به شهباز شریف؛ نخست‌ وزیر پاکستان گفته که واشنگتن برای مقابله با چالش‌های جهانی و منطقه‌ای در کنار اسلام‌آباد می‌ایستد.

رسانه‌های پاکستانی این نامه را نخستین رابطه دیپلماتیک جو بایدن با شهباز شریف دانسته‌اند.

در نامه‌ بایدن به شهباز شریف که محتوای آن را سفارت امریکا در اسلام‌آباد با رسانه‌ها در میان گذاشته، آمده است که مشارکت و همکاری دوامدار پاکستان و امریکا برای تامین امنیت مردم دو کشور و جهان بسیار حیاتی است.

در نامه بایدن آمده: «ایالت متحده برای مقابله با مبرم‌ترین چالش‌های جهانی و منطقه‌ای حال حاضر به شمول بحران اقتصادی، تغییرات اقلیمی، صحت، دسترسی به آموزش و حقوق بشر در کنار پاکستان خواهد ایستاد.»

براساس این گزارش‌ها، بایدن در مقام ریاست جمهوری با عمران خان؛ نخست‌وزیر سابق و شهباز شریف در دور اول نخست‌وزیر او تماس تلفونی یا نامه‌نگاری دیپلماتیک نداشته است.

پس از خروج نیروهای امریکایی در سال ۲۰۲۱ از افغانستان، ظاهرا پاکستان جایگاهش را در سیاست خارجی امریکا از دست داد و روابط دو کشور در زمان حکومت عمران خان سرد شد. حالا که فعالیت‌های گروه‌های تروریستی در منطقه شدت گرفته، جو بایدن دوباره با نخست‌وزیر پاکستان ارتباط برقرار کرده است.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *