فرانسه از ده‌ها کشور خواستار کمک به تأمین امنیت المپیک پاریس شد

به دنبال افزایش سطح هشدار امنیتی در فرانسه به بالاترین درجه در پی حمله تروریستی مرگبار در حومه مسکو، این کشور از ۴۶ کشور جهان خواست برای المپیک پاریس نیروی امنیتی بفرستند.

blank

فرانسه اعلام کرده است که از ده‌ها کشور جهان خواسته است که برای تامین امنیت المپیک تابستانی ۲۰۲۴ که قرار است در پاریس برگزار شود، به این شهر نیرو اعزام کنند.

سازمان‌دهندگان المپیک پاریس در حال نهایی کردن برنامه‌ریزی‌های امنیتی برای این بازی‌ها هستند.

این بازی‌ها از این جهت برای فرانسه اهمیت دارد که پاریس توانسته است پس از یک قرن بار دیگر میزبان المپیک شود.

حملات تروریستی در سال‌های اخیر در فرانسه که مسئولیت بسیاری از آن‌ها را داعش بر عهده گرفته و جان ده‌ها نفر را گرفته، مقام‌های فرانسوی را نسبت به تامین امنیت المپیک پاریس نگران کرده است.

در همین حال، در روزهای اخیر و در پی حمله مرگبار به یک سالون کنسرت در حومه مسکو که گروه داعش مسئولیت آن را بر عهده گرفت، گابریل اتل، نخست‌وزیر فرانسه اعلام کرد سطح اقدامات امنیتی این کشور به بالاترین میزان افزایش می‌یابد.

بالاترین سطح امنیتی که در پی حمله به فرانسه یا خارج از کشور فعال می‌شود به این معنی است که یک تهدید قریب‌ الوقوع امنیتی علیه فرانسه وجود دارد.

این سطح اجازه می‌دهد تا اقدامات امنیتی ویژه مانند گشت‌زنی‌های شدید از سوی نیروهای مسلح در مکان‌های عمومی مانند ایستگاه‌های قطار، فرودگاه‌ها و اماکن مذهبی انجام شود.

وزارت داخله فرانسه اعلام کرده که از ۴۶ کشور خواسته شده در تامین دو هزار و ۱۸۵ نیروی پولیس کمکی برای حفظ امنیت المپیک پاریس مشارکت داشته باشند.

وزارت داخله فرانسه افزوده که این درخواست کمک امنیتی خارجی در ماه جنوری انجام شد و از افسران پولیسی که به فرانسه اعزام می‌شوند برای کمک به امنیت بازی‌ها، به اشتراک گذاشتن تجربه‌های مشابه و تقویت همکاری بین‌المللی امنیتی استفاده می‌شود.

این وزارتخانه افزود: «این یک رویکرد سابقه‌دار از سوی کشورهای میزبان برای سازماندهی رویدادهای مهم بین‌المللی است.»

پیش‌تر فرانسه ۲۰۰ نیروی پولیس خود را برای تامین امنیت بازی‌های جام جهانی فوتبال در سال ۲۰۲۲ به قطر اعزام کرده بود. کشورهای اروپایی نیز ۱۶۰ نیروی امنیتی خود را برای جام جهانی راگبی که فرانسه سال گذشته میزبان آن بود اعزام کردند.

پی‌یر گودیلیر؛ سخنگوی ستاد کل ارتش فرانسه گفته که وزارت دفاع این کشور به طور جداگانه از کشورهای خارجی درخواست کرده است «تعداد کمی» پرسنل نظامی را به فرانسه اعزام کنند.

هدف از این درخواست کمک به ماموریت‌های «بسیار خاص» در بازی‌ها از جمله استفاده از تیم سگ‌های موادیاب اعلام شده است.

ولادیسلاو کوسینیاک-کامیز؛ وزیر دفاع لهستان گفته که این کشور سربازانی را به بازی‌های المپیک پاریس می‌فرستد.

او در ایکس گفته که هیات نیروهای مسلح لهستان شامل سگ‌های نگهبان است و هدف اصلی آن انجام فعالیت‌های مربوط به کشف مواد منفجره و مقابله با پدیده‌های تروریستی خواهد بود.

در شرایطی که انتظار می‌رود حدود ۱۵ میلیون بازدیدکننده از ۲۶ جولای تا ۱۱ اگست برای تماشای بازی‌های المپیک و سپس پارالمپیک به پاریس بروند، برقراری امنیت این بازی‌ها به اولویت اصلی فرانسه تبدیل شده است.

پاریس از جمله شهرهای فرانسه بوده که بارها هدف حملات مرگ‌بار افراط‌گرایان قرار گرفته است.

نگرانی‌های امنیتی به ویژه برای مراسم افتتاحیه بیشتر است که شامل برنامه‌هایی در امتداد رودخانه سن با حضور جمعیتی عظیم خواهد بود.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *