انستیتوت مطالعات جنگ: طالبان از رهبر خود اطاعت نمی‌کنند

انستیتوت مطالعات جنگ با نشر گزارش تازه‌ای اعلام کرده است که طالبان در موارد متعدد از فرامین ملا هبت‌الله آخوندزاده؛ رهبر این گروه سرپیچی می‌کنند.

blank

انستیتوت مطالعات جنگ با نشر گزارشی تحقیقی گفته که طالبان، فرمان‌های رهبر خود را درباره مسایل مختلف از جمله ممنوعیت تعدد ازواج، ممنوعیت تعیین خویشاوندان در سمت‌های دولتی و کشتارهای فراقانونی را شکسته‌اند.

در این گزارش تحقیقی آمده است که رهبر طالبان و مقامات ارشد این گروه درباره سیاست‌های فرهنگی و اجتماعی اختلاف نظر دارند.

مهم‌ترین اختلاف‌ نظر درباره ممنوعیت آموزش دختران است که اعضای کابینه طالبان بارها به وضوح در سخنرانی‌های عمومی خود در برابر تصمیم‌های رهبری این گروه واکنش نشان داده‌اند.

ملا یعقوب، سراج‌الدین حقانی و عباس استانکزی از مقاماتی‌اند که تاکنون در سخنرانی‌های عمومی خود از سیاست‌های هبت‌الله آخوندزاده انتقاد کرده‌اند.

در بخشی از گزارش انستیتوت مطالعات جنگ آمده است که مقامات طالبان با سرپیچی از فرمان هبت‌الله آخوندزاده، دختران خود را برای آموزش به مکاتب مخفی فرستاده‌اند.

به نقل از این گزارش، آخوندزاده فرمان‌های متعددی صادر کرده که تعدد زوجات را «غیرضروری و اسراف» خوانده و آن را ممنوع کرده است، با این حال «بسیاری از فرماندهان طالبان علی‌رغم فرمان آخواندزاده به ازدواج‌های متعدد ادامه داده‌اند.»

علاوه بر این، افراد طالبان با نقض وعده رهبر این گروه در مورد عفو عمومی، به کشتارهای فراقانونی کارمندان دولت سابق افغانستان به طور گسترده ادامه داده‌اند.

در همین حال، در گزارش آمده است که مقامات طالبان با تعیین وابستگان و خویشاوندان خود در کرسی‌های دولتی، فرمان هبت‌الله آخوندزاده درباره ممنوعیت تعیینات براساس خویشاوندی و فساد را نادیده گرفته‌اند.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *