طالبان بازداشت دو شهروند امریکایی را تایید کرد

به دنبال اظهارات اخیر مقام‌های امریکایی مبنی بر زندانی شدن دو شهروند این کشور از سوی طالبان، ذبیح‌الله مجاهد؛ سخنگوی طالبان بازداشت آنان از سوی این گروه را تایید کرده و گفت: «شهروندان خارجی، از جمله دو امریکایی به‌دلیل تخلف از قوانین بازداشت شده‌اند.»

blank

ذبیح‌الله مجاهد؛ سخنگوی طالبان، امروز یک‌شنبه، ۱۲ حمل تأیید کرد که تعدادی از شهروندان خارجی، از جمله دو امریکایی در «توقیف» این گروه به‌سر می‌برند.

او دلیل بازداشت این افراد را «تخلفات از قوانین افغانستان» می‌خواند.

سخنگوی طالبان با نشر پیام صوتی بدون ارائه‌ جزئیات درباره‌ تخلف شهروندان خارجی گفته که افغانستان از خود قوانینی دارد و کسی که‌ به این کشور می‌آید باید قوانین را بپذیرد و آن را عملی کند.

سخنگوی طالبان افزوده که درباره‌ شهروندان بازداشت‌ شده‌ امریکا در افغانستان با مقام‌های آن کشور صحبت شده است.

در همین حال، دپ مقام امریکایی تأیید کرده‌اند که دو شهروند آن کشور توسط طالبان در افغانستان زندانی شده‌اند.

اخیرا دونالد ترمپ؛ رییس‌ جمهور پیشین امریکا در کارزار انتخاباتی خود گفت که دولت بایدن با خروج از افغانستان، امریکایی‌هایی را پشت سر گذاشته و تعداد زیادی از شهروندان آن کشور احتمالا به‌عنوان گروگان در افغانستان حضور دارند.

اما مقام‌های امریکایی گفته‌اند که تنها دو نفر در بند طالبان هستند و سایر امریکایی‌هایی که در افغانستان حضور دارند، به میل خود در آن‌جا هستند.

یکی از امریکایی‌هایی که توسط طالبان زندانی شده، رایان کوربت است.

او با کمک دولت ایالات متحده در سال ۲۰۲۱ از افغانستان فرار کرد، اما در سال ۲۰۲۲ دوباره بازگشت.

خانواده‌ کوربت می‌گوید که وضعیت او در زندان طالبان وخیم است.

مقام‌های امنیتی امریکایی از ذکر نام فرد دیگری که به‌دنبال آزادی او هستند خودداری کردند، اما خاطرنشان کردند که این فرد پس از تخلیه در سال ۲۰۲۱ با ویزای توریستی وارد افغانستان شده است.

یک مقام گفته: «پس از خروج ما هر دو به افغانستان رفتند.»

به‌تازگی در پی نگرانی خانواده‌ی ریان کوربت درباره‌ی وضعیت او، متیو میلر؛ سخنگوی وزارت خارجه‌ امریکا گفته است این کشور برای بازگرداندن کوربت و سایر شهروندان بازداشت‌شده‌ امریکا در افغانستان از هر اهرمی استفاده می‌کند.

او افزوده است که شهروندان امریکا در افغانستان به ناحق بازداشت شده‌اند.

سخنگوی وزارت خارجه‌ امریکا گفته است که این کشور برای طالبان روشن کرده است که بازداشت شهروندانش منابع مهمی برای تعامل مثبت است.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *