نشست مشاوران امنیت ملی اعضای شانگهای در قزاقستان آغاز شد

وزارت خارجه قزاقستان از برگزاری نوزدهمین نشست مشاوران امنیت ملی کشورهای عضو سازمان همکاری شانگهای در این کشور خبر داده است.

 

blank

وزارت خارجه قزاقستان، امروز سه‌شنبه، ۱۴ حمل اعلام کرد که این کشور میزبان نوزدهمین نشست مشاوران امنیت ملی سازمان همکاری شانگهای است.

براساس اعلام این وزارتخانه مبارزه با تروریزم، افراط‌گرایی، تجزیه‌طلبی و مواد مخدر از محورهای این نشست دو روزه است.

در همین حال، رسانه‌های قزاقستان گزارش داده‌اند که ایران برای اولین بار به عنوان عضو کامل سازمان همکاری شانگهای به این نشست ملحق خواهد شد.

خبرگزاری ایرنا نیز گزارش داد که علی‌اکبر احمدیان؛ دبیر شورای عالی امنیت ملی صبح امروز به‌ دعوت‌ همتای قزاقستانی برای شرکت در نشست دبیران شوراهای امنیت ملی کشورهای عضو شانگهای در رأس هیأتی عالی‌ رتبه‌ عازم آستانه‌ شد.

بنابر اعلام وزارت خارجه قزاقستان، کشورهای ناظر سازمان همکاری شانگهای، مغولستان و بلاروس به عنوان مهمان به این نشست دعوت شده‌اند.

ایبک سمدیاروف؛ سخنگوی وزارت خارجه قزاقستان گفته که به عنوان بخشی از این نشست، انتظار می‌رود در مورد مسائل مبرم بین‌المللی در حوزه مسئولیت سازمان همکاری شانگهای، از جمله مبارزه مشترک علیه تروریزم، تجزیه‌طلبی و افراط‌گرایی، قاچاق غیرقانونی مواد مخدر و روان‌گردان، تبادل نظر شود.

به گفته آقای سمدیاروف، مبارزه با جنایات سازمان یافته فراملی و همکاری در زمینه امنیت اطلاعات بین‌المللی و همچنین تعامل بیشتر با سازمان ملل و سازمان‌‌های امنیتی منطقه‌ای مانند سازمان پیمان امنیت جمعی از موضوعات مورد بحث در این نشست خواهد بود.

او گفته که در پایان این نشست، انتظار می‌رود که مشاوران امنیت ملی کشورهای عضو سازمان همکاری شانگهای پروتکلی را در ارتباط با رویکردهای مشترک برای توسعه بیشتر همکاری‌های چندجانبه و تمرکز بر امنیت منطقه‌ای و بین‌المللی امضا کنند.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *