بازگشت صدها مهاجر از ایران و پاکستان در یک روز

طالبان از بازگشت صدها مهاجر افغان طی یک روز گذشته از ایران و پاکستان به کشور خبر داده و می‌گویند که در یک روز نزدیک به دو هزار مهاجر از ایران و‌ پاکستان به کشور بازگردانده شده‌اند.

blank

وزارت امور مهاجرین طالبان، روز چهارشنبه، ۱۵ حمل اعلام کرد در یک روز ۱۸۶۷ مهاجر از ایران و پاکستان به گونه اجباری و داوطلبانه بازگردانده شدند.

این وزارت گفته که هزار و ۷۱۹ مهاجر روز سه‌شنبه از ایران و ۱۴۸ مهاجر روز چهارشنبه از پاکستان بازگردانده شدند.

وزارت امور مهاجرین طالبان گفته که این مهاجران از طریق گذرگاه‌های تورخم با پاکستان و اسلام‌قعله با ایران بازگردانده شدند.

طالبان افزوده‌اند که از این تعداد ۴۹۷ نفر به عنوان نیازمند شناسایی شدند و به آن‌ها مواد خوراکی و اقلام غیرخوراکی توزیع شد.

طالبان می‌گویند که ۱۴۸ مهاجر شامل ۲۸ خانواده، از پاکستان به گونه اجباری بازگردانده شدند.

طبق اعلامیه این وزارت، ۳۳ کودک بی‌سرپرست هم در بین مهاجران بودند که برای دریافت کمک‌های خوراکی، غیرخوراکی و شناسایی خانواده‌های‌شان به سازمان بین‌المللی مهاجرت معرفی شدند.

وزارت مهاجرین طالبان همچنین افزود که ۱۷۰ نفر از مهاجران که از ایران بازگردانده شدند از خدمات صحی بهره‌مند شدند و‌ برای کمک به دفاتر سازمان ملل متحد و سازمان بین‌المللی مهاجرت معرفی شدند.

در همین حال، روند بازگشت مهاجران افغان از چند ماه به این سو از کشورهای همسایه ادامه دارد و روزانه هزاران مهاجر از مرزهای ایران و‌ پاکستان به گونه اجباری و اختیاری به افغانستان برگردانده می‌شوند.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *