طالبان یک زن و یک مرد را در کابل به اتهام «روابط خارج از ازدواج» در ملاء عام شلاق زدند

دادگاه عالی طالبان اعلام کرد که دو تن را در کابل در پیوند به روابط خارج از ازدوج و دو تن را در قندهار در پیوند به مواد مخدر و فساد اخلاقی در ملاء عام شلاق زده است.blank

در خبرنامه این دادگاه که امروز پنج‌شنبه، 16 حمل منتشر شده آمده که یک زن و یک مرد در کابل هرکدام ۳۵ شلاق و یک تن در قندهار در پیوند به مواد مخدر، 30 شلاق زده شده‌اند. همچنین در خبرنامه این دادگاه طالبان گفته شده که محکمه نظامی قندهار نیز یک تن را در پیوند به فساد اخلاقی 30 شلاق زده است.

بر اساس معلومات ارایه شده توسط این دادگاه، دادگاه ابتدایی ولسوالی ده سبز ولایت کابل مرد متهم به روابط خارج از ازدواج را به چهار سال حبس تنفیذی و زن متهم را به سه سال حبس تنفیذی نیز محکوم کرده‌است.

فردی که در قندهار در پیوند به مواد مخدر شلاق زده شده است نیز به سه سال حبس محکوم شده و همچنین دادگاه نظامی این گروه در قندهار 4 تن را در پیوند به فعالیت سیاسی و فساد اخلاقی به 8 ماه الی 15 سال زندان محکوم کرده و یکی از آن‌ها را در ملا عام 30 شلاق نیز زده است.

سازمان‌های حمایت از حقوق بشر همواره اجرای اعدام، شلاق و دیگر مجازات‌های طالبان را ظالمانه و نقض صریح حقوق بشر خوانده‌اند اما طالبان گفته‌اند که این مجازات‌ها را «بر اساس حکم شریعت» اجرا می‌کنند.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *