ایران از شورای امنیت خواست تا حمله جیش‌العدل را «به شدت» محکوم کند

نماینده ایران در سازمان ملل از شورای امنیت این سازمان خواست که حمله اخیر گروه جیش‌العدل به شهرهای راسک و چابهار این کشور را «به‌شدت» محکوم کند. این حمله که حد اقل 11 کشته از نظامیان ایرانی برجا گذاشت، واکنش گسترده نداشت و کمتر کشورها آن را محکوم کردند.

blankامیرسعید ایروانی؛ نماینده ایران در سازمان ملل در نامه خود به شورای امنیت این سازمان نوشته است: «ایران از شورای امنیت می‌خواهد که این اقدامات شنیع تروریستی را به شدت محکوم کرده و تدابیر مناسب در راستای تعهدات خود نسبت به مبارزه با تروریسم در تمامی اشکال… اتخاذ کند.»

اعضای گروه جیش‌العدل چهارشنبه شب هفته گذشته در دو شهر ولایت سیستان و بلوچستان ایران به مقرهای نظامی کردند و این حمله تا بعد از ظهر روز پنجشنبه ادامه یافت. در این حمله دست‌کم ۱۱ نفر از نیروهای حکومتی و حداقل ۱۸ نفر از افراد این گروه کشته شدند.

جیش‌العدل که از سوی ایران، پاکستان و مریکا به‌ عنوان گروه «تروریستی» اعلام شده و تاکنون بارها عملیات‌های گسترده‌ای را در سیستان‌ و‌ بلوچستان ایران انجام داده، در بیانیه‌ای رسما مسوولیت این حمله را بر عهده گرفت.

با این حال این حمله واکنش‌های زیادی از کشورها را به دنبال نداشت؛ تنها وزارت خارجه پاکستان در بیانیه‌ای حمله «تروریستی وحشتناک و مذبوحانه» در چابهار و راسک ایران را محکوم و با خانواده قربانیان ابراز همدردی کرد.

در نامه نماینده ایران دو بار اشاره شده که گروه جیش‌العدل «تحت حمایت برخی کشورهای خارجی» است، اما به طور مشخص به نام هیچ کشوری اشاره نشده است.

حدود سه ماه پیش سپاه پاسداران ایران اعلام کرد که به مواضع جیش العدل در خاک پاکستان حمله موشکی کرده‌است. این حمله روابط ایران و پاکستان را برای مدتی به شدت بحرانی ساخته بود.

 

 

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *