منابع: ایران اعضای جبهه مقاومت ضد طالبان را زیر نام «اعضای داعش» بازداشت کرده‌است

پس از آن که مقامات ایرانی از بازداشت چندتن در پیوند به عضویت در گروه داعش در این کشور خبر داد، منابع در افغانستان می‌گویند که افراد بازداشت شده عضو جبهه مقاومت ملی اند و ربطی به داعش ندارند.blank

رسانه‌های دولتی ایران امروز شنبه، 18 حمله به نقل از مسوولان امنیتی این کشور گزارش دادند که «چند عضو داعش» توسط سازمان اطلاعات فرماندهی پولیس ولایت البر این کشور بازداشت شده‌اند.

در این گزارش آمده که محمد ذاکر مشهور به «رامش» عضو ارشد و سرتیم عملیات داعش است و تیم او قصد داشت حملاتی را در روزهای عید فطر در این کشور سازمان‌دهی کند.

برخی منابع از افغانستان و ایران اما به رسانه‌ها گفتند که افراد بازداشت شده که دولت ایران آنان را اعضای داعش خوانده، اعضای جبهه مقاومت ملی ‌اند.

به گفته منابع فردی که مسوولان امنیتی ایران از وی به عنوان عضو ارشد داعش نام برده، «رامش عادل اندرابی» نام دارد و عضو جبهه مقاومت ضد طالبان در اندراب بود که به‌خاطر درگذشت مادرش، به ایران رفته بود. این منابع او را از نزدیکان خیرمحمد اندرابی، فرمانده جبهه مقاومت معرفی می‌کنند. این فرمانده جبهه مقاومت چندی پیش در جنگ در برابر طالبان در اندراب کشته شد.

مقامات امنیتی ایران قبلاً گفته بودند که همراه با «رامش» چند عضو دیگر داعش و نیز هشت تن از همراهان شان را بازداشت کرده‌اند.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *