ملا برادر از وزارت شهرسازی و شاروالی کابل خواست تا به ساخت و ساز در این شهر اجازه دهند

ملا عبدالغنی برادر؛ معاون اقتصادی رییس الوزرای طالبان در مراسم افتتاح یک پروژه رهایشی در کابل از وزارت شهرسازی و شاروالی کابل خواست تا به کارهای ساختمانی در این شهر اجازه دهند. ساخت و ساز در کابل و دیگر شهرهای افغانستان با حاکمیت دوباره طالبان متوقف شده است.blank

ملا برادر که امروز یکشنبه، 19 حمل در مراسم افتتاح پروژه رهایشی نیله‌باغ در غرب کابل سخنرانی می‌کرد، تاکید کرد که وزارت شهرسازی و مسکن و شاروالی کابل به مشکلات ساختمانی در کابل نقطه پایان دهند و اجازه دهند که کار ساختمانی آغاز شود تا به گفته او، زمینه کار به مردم فراهم شود و صنعت زیربنا نیز توسعه یابد.

پروژه رهایشی نیله‌باغ در کابل با هزینه 71 میلیون دالر که 1400 واحد رهایشی را شامل می‌شود، از سوی کشور چین تمویل خواهد شد. معاون اقتصادی ریاست الوزرای طالبان در این مراسم از سرمایه‌گذاران چینی خواست تا در مسایل مهم اتصال منطقه‌ای به عنوان یک «کشور همسایه خوب» با افغانستان به طور مشترک کار کنند.

او افزود که سرمایه‌ گذاران چینی از فرصت‌های موجود در بخش‌های مختلف در افغانستان استفاده نمایند تا «روابط اقتصادی و تجارتی بین کابل و بیجینگ گسترش یابد».

با حاکمیت دوباره طالبان بر افغانستان کارهای ساختمانی در شهرهای بزرگ این کشور متوقف شده است و شاروالی و دیگر ادارات این گروه اجازه کار ساختمانی را به شهروندان نمی‌دهند.

 

 

 

 

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *