کشته‌شدن 6 نظامی پاکستان طی یک شبانه‌روز در ایالات مرزی با افغانستان

ارتش پاکستان اعلام کرده‌است که طی یک شبانه‌روز گذشته شش نظامی این کشور در نتیجه درگیری با «تروریستان» در دره اسماعیل خان و لکی مروت خیبرپختونخوا و بلوچستان کشته شده‌اند.blank

در یک اعلامیه ارتش این کشور که امروز یکشنبه، 19 حمل منتشر شده آمده است که در این درگیری‌ها دست‌کم ۱۲ شبه‌نظامی نیز کشته شده‌اند.

بر بنیاد اعلامیه، هشت شبه‌نظامی در یک درگیری مسلحانه با نیروهای امنیتی پاکستان در هنگام اجرای عملیات استخباراتی در منطقه کوت سلطان کولاچی واقع در ناحیه دره اسماعیل خان کشته شده‌اند.

در اعلامیه آمده است این عملیات براساس گزارش‌های استخباراتی از حضور شبه‌نظامیان در کوت سلطان انجام شده است در ادامه آمده که این شبه‌نطامیان به گونه فعالانه در فعالیت‌های متعدد علیه نیروهای امنیتی و کشتار هدفمند غیرنظامیان دست داشتند.

براساس این بیانیه، ارتش پاکستان گفته که سلاح، مهمات و مواد منفجره از نزد شبه‌نظامیان کشته شده کشف کردند.

در بیانیه ارتش آمده که در یک شبانه روز گذشته شبه‌نظامیان به سه پاسگاه امنیتی در کراچی، کلی مروت و دره اسماعیل خان حمله کردند و سه مامور پولیس را کشتند و سه تن دیگر را زخمی کردند.

در همین حال، شهباز شریف، نخست‌وزیر پاکستان، در یاداشتی در صفحه کاربری خود در شبکه اکس حمله به پولیس در لکی مروت را به‌شدت محکوم کرده است.

او افزوده است: «پولیس خیبرپختونخوا مانند یک سنگر در برابر تروریزم عمل می‌کند و فعالیت‌های تروریستی بزدلانه نمی‌تواند عزم آن‌ها را متزلزل کند.»

همچنان علی امین خان گنداپور، وزیر ایالتی خیبرپختونخوا این حملات را محکوم کرد و به مقام‌های پولیس دستور داد که عاملان را بدون تأخیر شناسایی کنند و دست عدالت بسپارند.

مناطق مرزی پاکستان با افغانستان از ناامن‌ترین مناطق این کشور است. پاکستان بارها طالبان را متهم کرده که طالبان پاکستانی اجازه می‌دهند تا از خاک افغانستان حملاتی را در پاکستان سازماندهی کنند؛ اما طالبان پناه دادن به طالبان پاکستان را کرده‌اند.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *