اسرائیل خروج نیروهایش از جنوب غزه را تایید کرد

ارتش اسرائیل پس از شش ماه جنگ و یورش به نوار غزه، تایید کرد که نیروهای خود را از شهر خان یونس، در جنوب نوار غزه خارج کرده است.blank

در بیانیه ارتش اسرائیل که امروز یکشنبه، 7 اپریل منتشر شده آمده است که نیروهای این کشور به عملیات خود در خان یونس پایان داده اند. ارتش اسرائیل گفته که این نیروها نوار غزه را برای استراحت و آمادگی برای عملیات بیشتر ترک کرده اند.

در بیانیه آمده که با این حال، بخش قابل توجهی از نیروهای نظامی در نوار غزه باقی می‌مانند و «آزادی عمل ارتش اسرائیل و توانایی آن برای انجام عملیات دقیق بر اساس اطلاعات مخفی را حفظ خواهند کرد». رسانه‌های اسرائیلی گزارش داده‌اند که حدود یک سوم نیروهای این کشور در نوار ساحلی غزه باقی خواهند ماند.

هنوز مشخص نیست که آیا عقب‌نشینی از خان یونس نشان‌دهنده یک نقطه عطف بزرگ در جنگ است یا این‌ که به معنای یک مرحله موقت جدید در راه استقرار احتمالی در شهر رفح در مرز با مصر است. با این حال، رسانه‌های اسرائیلی این عقب‌نشینی را پایان حمله زمینی بزرگی که در ۲۷ اکتوبر سال گذشته آغاز شد، تفسیر کرده‌اند.

در ماه‌های اخیر، حملات اسرائیل بر جنوب نوار غزه متمرکز شده است که بیش از یک میلیون آواره برجا گذاشته است. شهر رفح به آخرین پناهگاه آوارگان جنگ تبدیل شده است و وضعیت بشری در این شهر بسیار وخیم گزارش شده است.

 

 

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *