لاوروف وارد چین شد

وزارت خارجه روسیه اعلام کرده که سرگی لاوروف؛ وزیر امور خارجه‌ این کشور برای گفتگو درباره‌ اوکراین و آسیا وارد چین شده است.

blank

وزارت خارجه‌ روسیه اعلام کرده است که سرگی لاوروف؛ وزیر امور خارجه‌ این کشور برای گفتگو با مقام‌های چینی امروز دوشنبه، ۲۰ حمل وارد پکن شده است.

براساس گزارش رویترز، هدف از این سفر لاوروف مذاکره با مقام‌های چینی درباره‌ جنگ اوکراین، روابط دوجانبه و وضعیت آسیا و اقیانوسیه است.

مسکو پیشتر اعلام کرده بود که سرگی لاورف با وانگ یی، همتای چینی‌اش، درباره‌ برخی «موضوعات مهم»، از جمله همکاری مشترک در سازمان‌های بین‌المللی مانند سازمان ملل و گروه ۲۰ گفتگو خواهد کرد.

در همین حال، قرار است در ماه می، ولادیمیر پوتین؛ رییس‌ جمهور روسیه نیز برای مذاکره با شی جین پینگ؛ رییس‌ جمهور چین به پکن سفر کند.

مسکو و پکن در فبروری ۲۰۲۲، در جریان سفر پوتین به چین و درست چند روز پیش از آغاز تهاجم روسیه به اوکراین، همکاری «بدون محدودیت» خود را اعلام کردند.

به‌دلیل تحریم‌های غرب پس از حمله به اوکراین، مسکو به نزدیک‌ترین شریک تجاری پکن تبدیل شده است.

رییس جمهور چین ماه گذشته در تماسی با پوتین گفت که هر دو طرف باید قاطعانه با مداخله‌ نیروهای خارجی در امور داخلی مخالفت کنند که این اشاره‌ای آشکار به ایالات متحده است.

پکن اعلام کرده است که روابط دو کشور در بهترین سطح خود قرار دارد.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *