نصرت حق‌پرست به مصاف حریف امریکایی‌اش می‌رود

حریف نصرت حق‌پرست؛ ورزشکار مبارزات آزاد افغانستان در سازمان جهانی «یواف‌سی» مشخص شده و او قرار است به مصاف حریف امریکایی خود برود.

blank

نصرت حق‌پرست؛ ورزشکار مبارزات آزاد افغانستان قرار است در ۲۲ جون به مقابل جرد گوردن از امریکا قرار بگیرد.

سازمان جهانی یواف‌سی اعلام کرده است که مسابقات این سازمان به تاریخ ۲۲ جون به میزبانی شهر ریاض پایتخت عربستان صعودی برگزار می‌شود.

در مسابقه مرکزی، حمزه چیمایوف؛ ورزشکار روسی الاصل از امارات متحده عربی در مقابل روبرت وایتکر از استرالیا رقابت می‌کند.

مسابقه نصرت حق‌پرست و حریف امریکایی او در وزن ۷۰ کیلوگرام برگزار می‌شود.

نصرت که هم اکنون در رده‌بندی جهانی در جایگاه ۲۳ است، ۱۶ پیروزی و ۵ باخت در کارنامه خود دارد؛ ولی حریف امریکایی او دارای رکورد ۲۰ پیروزی و ۶ شکست است.

حق‌پرست در مسابقه قبلی‌اش موفق شد که جیمی مولارکی از استرالیا را در روند اول ناک اوت کند.

این ورزشکار مبارزات آزاد افغانستان از سال ۲۰۱۷ به این طرف در یواف‌سی مبارزه می‌کند که تا به حال در این سازمان توانسته به ۸ پیروزی و ۴ شکست دست یابد.

این در حالی است که عایدات خالص او از مبارزات آزاد در سازمان جهانی یواف‌سی به ۱۷۵ هزار دالر امریکایی می‌رسد.

حق‌پرست که پس از سیر بهادرزاده، دومین نماینده افغانستان در این سازمان بزرگ ورزشی جهان است، از لحاظ درآمد پولی از این سازمان نیز بعد از بهادرزاده قرار دارد.

سیر بهادرزاده که در سال ۲۰۱۲ به عنوان نخستین افغان در یواف‌سی وارد شد، در مدت هشت سال حضورش ۱۸۸ هزار دالر امریکایی تنها از یو اف سی به دست آورد، این ورزشکار در این سازمان به چهار پیروزی و چهار شکست دست یافت، ولی مجموع رکوردهای حرفه‌ای او به ۲۴ پیروزی و هشت باخت می‌رسد و تنها دو مسابقه وی مساوی به پایان رسیده است.

در این سازمان دو ورزشکار افغان دیگر هریک جاوید بشارت و فرید بشارت نیز موفق به اخذ قرارداد این سازمان شده‌اند که تاکنون هردو به موفقیت‌های زیادی در آن دست یافته‌اند.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *