گفتگوی کامرون با بلینکن و ترامپ درباره غزه و اوکراین

دیوید کامرون؛ وزیر خارجه بریتانیا قرار است برای گفتگو با مقام‌های امریکایی درباره تنش‌های بین‌المللی به واشنگتن سفر کند و با آنتونی بلینکن؛ وزیر خارجه امریکا و دونالد ترامپ؛ رییس جمهور پیشین این کشور دیدار کند.

blank

دیوید کامرون؛ وزیر امور خارجه بریتانیا قرار است امروز سه‌شنبه، ۲۱ حمل طی سفری به امریکا با آنتونی بلینکن، همتای امریکایی‌اش درباره بحران غزه گفتگو کند.

وزیر خارجه بریتانیا همچنین درباره تصویب بسته کمکی به اوکراین با قانون‌گذاران امریکایی از دو حزب جمهوری‌خواه و دموکرات دیدار خواهد کرد.

کامرون هفته گذشته گفته بود که در این سفر با مایک جانسون؛ رییس جمهوری‌خواهان مجلس نمایندگان امریکا دیدار می‌کند و از او خواهد خواست تا بسته ۶۰ میلیارد دالر کمک نظامی به اوکراین را تصویب کند.

سخنگوی وزارت خارجه دولت بریتانیا گفته است که کامرون پیش از دیدار با بلینکن با دونالد ترامپ؛ رییس جمهور پیشین امریکا در فلوریدا دیدار خواهد کرد.

به گفته سخنگوی وزارت خارجه بریتانیا این دیدار تنها به‌عنوان تعامل با نامزد مخالفان صورت می‌گیرد.

او اشاره‌ای به موضوعاتی که قرار است در این دیدار به بحث گذاشته شود، نکرده ‌است.

این در حالی است که ولودیمیر زلنسکی؛ رییس جمهور اوکراین هشدار داده که اگر کمک‌های نظامی ایالات متحده به این کشور قطع شود، اوکراین «قطعا» در جنگ با روسیه شکست خواهد خورد.

ترامپ و جمهوری‌خواهان همفکر او در کنگره امریکا مخالف کمک مالی و تسلیحاتی ایالات متحده به اوکراین هستند؛ اما از ادامه نسل‌کشی اسراییل در غزه حمایت می‌کنند.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *