طالبان از تامین امنیت محل برگزاری رقابت‌های کریکت در قندهار «اظهار ناتوانی» کردند

منابع معتبر در قندهار می‌گویند که مقام‌های امنیتی طالبان در دیدار با برگزار کنندگان رقابت‌های کریکت از تامین امنیت محل برگزاری این رقابت‌ها اظهار ناتوانی کرده‌اند و قرار بر این شده که این رقابت‌ها در کابل برگزار شود.blank

این منابع امروز سه‌شنبه، 21 حمل به رسانه‌ها گفتند که کریکت بورد افغانستان زیر اداره طالبان به دلیل تهدیدات امنیتی محل برگزاری جام بیست‌آوره کرکت را از قندهار به کابل تغییر داده است.

به گفته منابع، این تصمیم پس از دیدار برگزارکنندهگان رقابت‌های بازی کرکت با مقام‌های امنیتی طالبان گرفته شده است. طالبان به مسوولان «کریکت بورد افغانستان» گفته‌اند که این گروه «توانایی تأمین امنیت محل برگزاری جام بیست‌آوره کرکت را ندارد».

شب گذشته کریکت بورد افغانستان زیر اداره طالبان اعلام کرد که رقابت‌های بیست‌آوره کرکت زیر نام جام قوش‌تپه به دلیل «چالش‌های فنی» از ۱ تا ۱۳ ماه می سال روان در کابل برگزار می‌شود.

نگرانی‌ها از حملات داعش پس از آن شدت گرفت که حدود 20 روز یک حمله کننده انتحاری در برابر نمایندگی کابل بانک در قندهار خودش را منفجر کرد و در نتیجه آن ده‌ها عضو طالبان کشته شدند. مسوولیت این حمله را بعداً گروه داعش بر عهده گرفت.

پس از این حمله طالبان اعلام کردند که پس از این به دلیل تهدیدات امنیتی، معاش نظامیان این گروه در ادارات مربوطه شان پرداخته خواهد شد. همزمان برخی منابع گفته‌اند که طالبان پرداخت معاشات ادارات دولتی را از کابل بانک به چند بانک خصوصی انتقال داده‌اند.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *