شورای همکاری خلیج فارس و کشورهای آسیای میانه نشست مشترک برگزار می‌کند

شورای همکاری خلیج فارس اعلام کرد که قرار است نشست مشترک وزرای خارجه این شورا و کشورهای آسیای میانه تا دو روز دیگر در تاشکند، پایتخت ازبیکستان برگزار شود.blankجاسم البدیوی؛ دبیرکل شورای همکاری خلیج فارس امروز شنبه، ۲۵ حمل اعلام کرد که این نشست روز دوشنبه این هفته برگزار خواهد شد. به گفته او در این نشست، گفتگوهای راهبردی میان وزرای خارجه کشورهای شورای همکاری و آسیای میانه صورت خواهد گرفت.

رسانه «الخلیج انلاین» گزارش داده که این نشست به ریاست محمد بن عبدالرحمن بن جاسم آل ثانی؛ نخست وزیر و وزیر خارجه قطر و بختیار سعیداُف وزیر خارجه ازبیکستان و با حضور وزرای خارجه کشورهای شورای همکاری خلیج فارس و آسیای میانه برگزار خواهد شد.

البدیوی تاکید کرده که این نشست با تمایل دو طرف با هدف تقویت و توسعه روابط مابین و اهتمام به تقویت گفتگوی راهبردی و تلاش برای برداشتن گام در راستای ایجاد روابط قوی و نزدیک برگزار می شود.

وی در ادامه گفته که خدمت به منافع مشترک دو طرف بر پایه ارزش ها، منافع، روابط تاریخی مشترک و بر اساس برنامه اقدام  مشترک در سال‌های 2023-2027 و امضا شده بین دو طرف در سپتامبر 2022 است.

دبیرکل کشورهای شورای همکاری تصریح کرده که در این نشست شماری از موضوعات مرتبط با تقویت روابط بین دو طرف و آخرین تحولات منطقه ای و بین المللی بررسی خواهد شد.

نخستین نشست گفتگوی استراتژیک میان وزرای کشورهای شورای همکاری و آسیای مرکزی در 7 سپتامبر 2023، در ریاض برگزار شد.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *