حمله ایران به اسراییل؛ شورای امنیت نشست اضطراری برگزار می‌کند

به دنبال حمله گسترده ایران به اسراییل، شورای امنیت سازمان ملل متحد برای بررسی این حمله به درخواست سفیر رژیم اسراییل نشست اضطراری برگزار می‌کند.

blank

شورای امنیت سازمان ملل متحد امروز یک‌شنبه، ۲۶ حمل، برای بررسی حمله ایران به اسراییل تشکیل جلسه می‌دهد.

سخنگوی هیات مالتا که ریاست دوره‌ای شورای امنیت را برعهده دارد شنبه شب به خبرنگاران گفت که این جلسه برای بررسی حمله بی‌سابقه ایران به اسرائيل ساعت ۴ بعد‌ از ظهر به وقت نیویارک برگزار می‌شود.

پیشتر سفیر رژیم اسرائيل در سازمان ملل متحد، با ارسال نامه‌ای به این شورا حمله هوایی ایران را نقض عریان تمامیت ارضی این رژیم، قوانین بین‌الملل و قطعنامه‌های شورای امنیت خوانده و خواستار برگزاری نشست فوری شورای امنیت برای محکومیت ایران و «تروریستی» خواندن سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شده بود.

در همین حال، ایران طی نامه‌ای به شورای امنیت سازمان ملل متحد گفته: در صورت اقدام اسرائیل، پاسخ تهران قاطع‌تر خواهد بود.

امیرسعید ایروانی؛ سفیر و نماینده دایم ایران در سازمان ملل در نامه‌ای به شورای امنیت گفته است که «اگر رژیم اسرائیل مجددا دست به هرگونه اقدام نظامی بزند، پاسخ ایران مطمئناً قوی‌تر و قاطع‌تر خواهد بود.»

این نامه که خطاب به دبیرکل و رییس دوره‌ای شورای امنیت سازمان ملل نوشته شده، مجددا گفته است که «اقدام نظامی در اجرای حق ذاتی جمهوری اسلامی ایران برای دفاع از خود که ذیل ماده ۵۱ منشور سازمان ملل متحد به صراحت آمده، و در پاسخ به تجاوزات نظامی مکرر رژیم اسرائیل، به ویژه حمله نظامی این رژیم در ۱ آپریل ۲۰۲۴، که در تناقض کامل با ماده ۲ بند ۴ منشور بود، اتخاذ شده است».

به گفته سفیر ایران در سازمان ملل به دلیل کوتاهی «شورای امنیت سازمان ملل متحد در انجام وظایف خود در حفظ صلح و امنیت بین‌المللی» در خصوص حمله اسرائیل به کنسولگری ایران در دمشق «موجب تشدید تنش‌ها در منطقه شده و صلح و امنیت منطقه‌ای و بین‌المللی را به خطر» افتاده است.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *