حوادث ترافیکی در دو روز گذشته ده‌ها کشته و زخمی برجای گذاشت

مقام‌های طالبان اعلام کرده‌اند که حوادث ترافیکی طی دو روز گذشته در کشور جان دست‌کم ۱۵ نفر را گرفته و بیش از ۲۵ تن دیگر را زخمی کرده است.

blank

در پی وقوع پنج حادثه‌ ترافیکی طی دو روز اخیر در چند ولایت کشور، دست‌کم ۱۵ نفر جان باخته و ۲۵ نفر دیگر زخمی شده‌اند. در همین حال، روز شنبه، ۲۵ حمل در پی واژگون‌شدن یک موتر به داخل رودخانه در ولسوالی دوشی ولایت بغلان، سه نفر جان باخته‌اند، یک نفر ناپدید شده و یک نفر دیگر نیز زخمی شده است.

شیراحمد برهانی؛ سخنگوی فرماندهی امنیه‌ طالبان در بغلان گفته است که یک موتر کرولا که از کابل به سمت قندوز در حرکت بود، در ساحه‌ «قره احمد» ولسوالی دوشی از جاده منحرف و به داخل رودخانه واژگون شده است.

چهار حادثه‌ دیگر از صبح روز جمعه به این‌طرف در ولایت‌های بدخشان، تخار و سمنگان رخ داده است.

روز شنبه در بدخشان نیز در پی واژگون‌شدن یک موتر در ولسوالی «شهر بزرگ» این ولایت، ۴ عضو یک خانواده جان باخته و ۷ نفر دیگر زخمی شدند.

این موتر در ساحه‌ «دشت درنج» روستای «دانشمندی» ولسوالی شهر بزرگ از جاده منحرف و واژگون شده است.

به‌گفته‌ پولیس طالبان، در این حادثه راننده‌ موتر همراه با همسر، مادر و یک کودک‌اش جان باخته و هفت نفر دیگر، به‌شمول سه زن و دو کودک زخمی شده‌اند.

در ولایت تخار در پی حادثه ترافیکی در شهر تالقان و ولسوالی‌ فرخار، چهار نفر، از جمله دو عضو طالبان جان باخته‌ و شش نفر دیگر زخمی شده‌اند.

حمدالله قریشی؛ مدیر ترافیک طالبان در تخار گفته است که در شهر تالقان بر اثر برخورد یک موتر نظامی «رنجر» با یک موتر باربری «مازدا»، دو عضو طالبان جان باخته‌ و دو نفر دیگر زخمی شده‌اند.

به‌گفته‌ او، در حادثه‌ای دیگر یک موتر کرولا در ساحه‌ «شخ‌های رباط» ولسوالی فرخار از جاده منحرف و واژگون شده است که در نتیجه دو نفر جان باخته‌ و چهار نفر دیگر زخمی شده‌اند.

این در حالی است که روز پنج‌شنبه نیز در پی سقوط یک موتر به بند آب در ولسوالی ورسج هفت نفر جان باختند.

جمعه‌شب در حادثه‌ای دیگر در مسیر شاهراه کابل-پروان، سه نفر جان باخته و دو نفر دیگر زخمی شدند.

فرماندهی امنیه‌ طالبان در پروان گفته است که در منطقه‌ «سر رباط» یک موتر سراچه با یک موتر باربری لاری، در حالی‌که این موتر در شاهراه متوقف بود، برخورد کرده است.

همچنین صبح روز جمعه در ولایت سمنگان نیز در پی وقوع یک حادثه‌ ترافیکی یک کودک ۱۱ ساله جان باخته و ۹ نفر دیگر زخمی شده‌اند.

سرعت زیاد، کم‌عرض‌بودن جاده‌ها و بی‌احتیاطی رانندگان و لغزندگی جاده‌ها بر اثر بارندگی از عوامل عمده‌ حوادث ترافیکی در کشور عنوان می‌شود.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *