هشدار هواشناسی درباره بارندگی شدید در ۲۹ ولایت

ریاست هواشناسی وزارت ترانسپورت و هوانوردی طالبان درباره احتمال بارش شدید همراه با سیلاب آنی در ۲۹ ولایت کشور هشدار داد.blank

ریاست هواشناسی وزارت ترانسپورت و هوانوردی طالبان امروز یک‌شنبه، ۲۶ حمل از احتمال بارش برف و باران شدید همراه با سرازیرشدن سیلاب آنی و رعدوبرق در ۲۹ ولایت هشدار داده است.

این ریاست با نشر اعلامیه‌‌ای، احتمال بارندگی و سرازیرشدن سیلاب را برای فردا (دوشنبه، ۲۷ حمل) در ولایت‌های بدخشان، تخار، قندوز، بغلان، سمنگان، بلخ، پنجشیر، کاپیسا، پروان، نورستان، کنر، لغمان، ننگرهار، لوگر، پکتیا، خوست، پکتیکا، زابل، قندهار، ارزگان، غزنی، میدان‌وردک، کابل، بامیان، دایکندی، غور، بادغیس، فاریاب و سرپل پیش‌بینی کرده است.

به‌گفته‌ این ریاست، میزان بارش باران در نقاط مختلف بین ۱۵ تا ۵۰ میلی‌متر و میزان بارش برف بین ۱۵ تا ۴۰ سانتی‌متر پیش‌بینی شده است.

این در حالی است که ولایت‌های مختلف کشور در سه روز اخیر شاهد بارش باران و سرازیرشدن سیلاب بوده‌اند.

وزارت دولت در امور رسیدگی به حوادث طبیعی طالبان اعلام کرده است که سرازیرشدن سیلاب در روزهای اخیر جان ۳۳ نفر را در کشور گرفته و ۲۷ نفر را زخمی کرده است‌.

این در حالی است که ریاست هواشناسی وزارت ترانسپورت و هوانوردی طالبان، روز گذشته نیز درباره احتمال بارش شدید برف و باران در سراسر افغانستان هشدار داد.

ریاست هواشناسی وزارت ترانسپورت و هوانوردی طالبان هشدار داد که در روزهای (۲۵ و ۲۶ حمل) احتمال بارش شدید برف و باران، رعد و برق و سیلاب در سراسر افغانستان وجود دارد.

در روزهای گذشته رعد و برق در هلمند و قندهار جان دو نفر را گرفت.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *