وزیر خارجه ایران: به کاخ سفید اطلاع دادیم که پایگاه‌های امریکایی را هدف قرار نمی‌دهیم

حسین امیر عبداللهیان؛ وزیر امور خارجه ایران اعلام کرد که این کشور به کاخ سفید طی پیامی اطلاع داده است که حملات ایران محدود به اسرائیل خواهد بود. او همچنین گفته است که ایران پایگاه‌های امریکایی در کشورهای منطقه را هدف قرار نمی‌دهد.blank

آقای عبداللهیان این سخنان را امروز یکشنبه، 26 حمل طی یک نشست خبری اعلام کرد و افزود: «به دوستانمان در منطقه که امریکا در آن کشورها پایگاه نظامی دارد اعلام کردیم که به دنبال هدف قرار دادن افراد و پایگاه‌های امریکا در منطقه نیستیم.»

او گفت که ایران صبح امروز به کاخ سفید اطلاع داده است که حملات ایران محدود به اسرائیل خواهد بود. او همچنین افزوده که 72 ساعت قبل از آغاز حمله، همسایگان ایران در جریان قرار گرفتند.

وزیر خارجه ایران حمله موشکی به اسرائیل را «دفاع مشروع» عنوان نمود و اضافه کرد که در این حمله پایگاهی که از آن حمله بر قنسولگری ایران در دمشق سازماندهی شده بود، هدف قرار گرفته است.

وی تصریح کرد که ایران هرگز از توسعه تنش در منطقه استقبال نمی‌کند اما «هشدار داده بودیم چنانچه از فضا و یا سرزمین کشورهای مورد نظر، ایالات متحده برای دفاع و حمایت جانبدارانه از تل‌آویو استفاده کند ناچاراً پایگاه نظامی امریکا در آن کشور مورد هدف قرار خواهد گرفت».

ایران بامداد امروز یکشنبه بیش از ۳۰۰ موشک و پهباد به سمت اسرائیل شلیک کرد و اعلام کرد که این حمله در پاسخ به حمله اسرائیل بر قنسولگری این کشور در دمشق سوریه است. مقام‌های اسرائیلی گفته‌اند که ۹۹ درصد موشک‌ها و پهبادهای انتحاری ایران را منهدم کرده‌اند.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *