سیلاب‌ در فراه جان ۴ نفر را گرفت

در پی بارندگی‌های اخیر در کشور، طالبان از مرگ دست‌کم ۴ تن در فراه خبر داده‌اند.

blank

اسرائیل سیار؛ رییس مبارزه با حوادث طبیعی طالبان در ولایت فراه، امروز دوشنبه، ۲۷ حمل به رادیو ملی افغانستان که تحت کنترل این گروه است گفت که جاری شدن سیلاب موجب بسته شدن راه‌ها شده است.

رییس مبارزه با حوادث طبیعی طالبان در ولایت فراه همچنین گفته که در باران‌ها و سیلاب‌های اخیر به شمول دو کودک، چهار تن در این ولایت جان خود را از دست دادند.

این مقام طالبان افزوده که در این سیلاب‌ها دست‌کم یک نفر زخمی شده و مردم فراه خسارات هنگفتی دیده‌اند.

براساس آمار ارائه شده از سوی وزارت دولت در امور رسیدگی به حوادث طالبان به دلیل باران و سیل در ولایت‌های مختلف ۳۳ نفر جان باخته و ۲۷ نفر دیگر زخمی شده‌اند.

وزارت دولت در امور رسیدگی به حوادث طبیعی طالبان روز گذشته اعلام کرد که در پی بارندگی‌های شدید روزهای اخیر و سرازیرشدن سیلاب در ۲۰ ولایت کشور، ۳۳ نفر جان باخته‌اند و ۲۷ نفر دیگر زخمی شده‌اند.

جانان سایق؛ سخنگوی این وزارت در یک نشست خبری در کابل گفت که این سیلاب‌ها علاوه بر تلفات جانی، خسارات مالی نیز برجا گذاشته است.

او افزود که این افراد در ولایت‌های بادغیس، ارزگان، فراه، قندهار، تخار، زابل، پروان، ننگرهار، هلمند، کابل، خوست، دایکندی، کنر، کاپیسا، پنجشیر، پکتیا، پکتیکا، لوگر، لغمان و هرات بر اثر بارندگی و سیلاب جان باخته‌ یا زخمی شده‌اند.

سخنگوی وزارت دولت در امور رسیدگی به حوادث طالبان گفت که بر اثر این سیلاب‌ها ۶۰۶ خانه، هزار و ۹۵۰ جریب زمین زراعتی و ۸۵ کیلومتر سرک تخریب شده‌‌ است.

به‌گفته این مقام طالبان،  بر اثر این سیلاب‌ها ۲۰۰ رأس مواشی نیز تلف و بیش از هزار خانواده متضرر شده‌اند.

ولایت‌های مختلف کشور از روز جمعه به این‌سو شاهد بارش باران و سرازیرشدن سیلاب بوده‌اند.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *