مک‌کال: ترامپ خواستار تکرار شکست افغانستان در اوکراین نیست

مایکل مک‌کال؛ رییس کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان امریکا اعلام کرده که دونالد ترامپ؛ رییس جمهور پیشین این کشور و نامزد جمهوری‌خواه انتخابات ریاست جمهوری آینده امریکا نمی‌خواهد آن‌گونه که ایالات متحده در افغانستان شکست خورده است، در اوکراین نیز با شکست روبه‌رو شود.

blank

مایکل مک‌کال؛ رییس کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان امریکا و از متحدان دونالد ترامپ؛ رییس جمهور پیشین و نامزد حزب جمهوری‌خواه در انتخابات آینده ریاست جمهوری این کشور، روز یک‌شنبه، ۲۶ حمل گفت که ترامپ نمی‌خواهد ایالات متحده آن‌گونه که در افغانستان شکست خورده است، در اوکراین نیز با شکست روبه‌رو شود.

مک‌کال در گفتگو با شبکه ان‌بی‌سی‌نیوز این موضوع را با اشاره به حمایت حزب جمهوری‌خواه امریکا از اوکراین بیان کرده است.

او افزود: «ترامپ و متحدانش نمی‌خواهند که ما مانند افغانستان در اوکراین شکست بخوریم.»

براساس گزارش دهیل، این عضو ارشد مجلس نمایندگان امریکا تاکید کرده است که شکست واشنگتن در مقابله با روسیه در اوکراین، «عواقب ناگوار طولانی‌مدت» برای ایالات متحده خواهد داشت.

مک‌کال خاطرنشان کرد: «فکر نمی‌کنم ترامپ بخواهد مالک این شکست باشد. من فکر می‌کنم او می‌خواهد و می‌تواند این کار را تمام کند.»

این در حالی است که امریکا حدود دو دهه در افغانستان حضور نظامی داشت.

امريكا در زمان ریاست‌ جمهوری ترامپ پس از امضای توافق‌نامه دوحه با طالبان در سال ۲۰۲۰ تصمیم گرفت تا نظامیانش را از افغانستان به‌گونه کامل خارج کند؛ اقدامی که در نهایت سبب سقوط نظام جمهوری و تسلط طالبان بر افغانستان شد.

سرانجام نیروهای این کشور در آگست ۲۰۲۱ افغانستان را ترک کردند.

اگرچه تصمیم خروج نظامیان امریکایی از افغانستان در زمان ریاست جمهوری ترمپ اتخاذ شده بود، اما جمهوری‌خواهان و مقام‌های دولت پیشین ایالات متحده همواره دولت بایدن را در این زمینه مورد انتقاد قرار داده‌اند.

این اظهارات در حالی بیان می‌شود که پیش از این هم مقام‌های پیشین دولت امریکا و طالبان گفته بودند که ایالات متحده در افغانستان شکست خورده است.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *