مرگ دو نفر بر اثر سیلاب و ریزش سقف یک خانه در ننگرهار

طالبان اعلام کرده‌اند که جاری شدن سیل و ریزش سقف یک خانه در ننگرهار جان دو کودک را گرفته است.

blank

مسئولان محلی طالبان در ننگرهار امروز دوشنبه، ۲۷ حمل اعلام  کردند که ریزش سقف یک خانه و سرازیرشدن سیلاب در ولسوالی‌های «مومنددره» و «چپرهار» این ولایت جان دو کودک را گرفته و دو نفر دیگر را زخمی کرده است.

صدیق‌الله قریشی؛ آمر اطلاعات ریاست اطلاعات و فرهنگ طالبان در ننگرهار گفته است که صبح امروز یکی از کودکان در ولسوالی مومنددره بر اثر ریزش سقف خانه و یکی دیگر در ولسوالی چپرهار بر اثر سرازیرشدن سیلاب جان باخته‌اند.

او افزوده است که کودک اولی ۱۲ ساله و کودک دومی هشت‌ساله بوده است.

آقای قریشی گفته است که بارش باران و سیلاب همچنین در شماری از ولسوالی‌های ننگرهار، منازل مسکونی و مزارع مردم را تخریب کرده است.

پیش‌تر، اسرائیل سیار؛ رییس مبارزه با حوادث طبیعی طالبان در ولایت فراه به رادیو ملی افغانستان که تحت کنترل این گروه است گفت که جاری شدن سیلاب موجب بسته شدن راه‌ها شده است.

رییس مبارزه با حوادث طبیعی طالبان در ولایت فراه همچنین گفته که در باران و سیلاب‌های روزهای اخیر به شمول دو کودک، چهار تن در این ولایت جان خود را از دست دادند.

این مقام طالبان افزوده که در این سیلاب‌ها دست‌کم یک نفر زخمی شده و مردم فراه خسارات هنگفت دیده‌اند.

براساس آمار ارایه شده از سوی وزارت دولت در امور رسیدگی به حوادث طالبان به دلیل باران و سیل در ولایت‌های مختلف ۳۳ نفر جان باختند و ۲۷ نفر دیگر زخمی شدند.

شماری از ولایت‌های کشور از روز جمعه به این‌سو شاهد بارش باران و سرازیرشدن سیلاب بوده‌اند.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *