اخراج ده‌ها مهاجر افغان طی دو روز گذشته از پاکستان

 وزارت مهاجرین طالبان از بازگشت ده‌ها مهاجر افغان از پاکستان به گونه اجباری طی دو روز گذشته خبر داده و گفته که بیش از ۱۰۰ مهاجر اخراجی از پاکستان به افغانستان بازگشته‌اند.

blank

وزارت امور مهاجرین طالبان اعلام کرده است که ۱۰۳ مهاجر افغان به گونه اجباری از پاکستان اخراج شدند.

به گفته وزارت مهاجرین طالبان، این مهاجران در دو روز گذشته از مسیر گذرگاه تورخم به افغانستان بازگشتند.

در خبرنامه این وزارت آمده است که مسئولان اداره سرحدی گذرگاه تورخم گفته‌اند که این مهاجران شامل ۳۳ خانواده می‌شوند که به گونه «اجباری» از پاکستان اخراج شده‌اند.

براساس این خبرنامه، مهاجران اخراج شده پس از شناسایی برای دریافت کمک به دفتر پناهندگان سازمان ملل متحد و سازمان بین‌المللی مهاجرت معرفی شدند.

در همین حال، منابع خبری گزارش داده‌اند که پاکستان مرحله جدید اخراج مهاجران افغان را از امروز به اجرا می‌گذارد. بربنیاد گزارش‌ها، پاکستان مرحله جدید اخراج پناهجویان و مهاجران افغان را از امروز دوشنبه، ۲۷ حمل به اجرا می‌گذارد.

گفته می‌شود که این مرحله با دفعات قبل فرق دارد و کسانی را در بر می‌گیرد که کارت اقامت در پاکستان را دارند.

این پناهجویان سند ACC یا کارت شهروندی افغان و POR یا شهادتنامه ثبت نزد حکومت پاکستان را دارند.

بربنیاد آمارهای منتشر شده، شمار آن‌ها نیز به حدود ۸۵۰ هزار تن می‌رسد که سال‌ها و دهه‌ها را در پاکستان سپری کرده‌اند.

هرچند اعلام حکومت پاکستان در مورد اخراج دارندگان کارت ACC است، اما کسانی که پس از آگوست سال ۲۰۲۱ در پاکستان پناهنده شده‌اند، بیشتر از همه متاثر و نگران‌اند تا مبادا بازهم با آن‌ها برخورد صورت گیرد و اخراج شوند.

براساس آمار کمیساریای عالی سازمان ملل متحد در امور پناهندگان، پس از آگوست سال ۲۰۲۱ بیش از ۶۰۰ هزار تن از افغان‌ها به پاکستان رفته‌اند.

مقام‌های طالبان و اداره‌های سازمان ملل متحد تخمین زده‌اند که بیش از نیم میلیون تن در جریان کمتر از شش ماه گذشته از پاکستان اخراج شده‌اند یا به صورت داوطلبانه به افغانستان بازگشته‌اند.

کمیساریای عالی سازمان ملل متحد در امور پناهندگان، در یازدهم مارچ امسال آماری را نشر کرد و گفت که نزدیک به دو میلیون پناهجوی افغان در پاکستان به سر می‌برند و برای رسیدگی به آن‌ها به ۳۶۸ میلیون دالر در سال ۲۰۲۴ نیاز دارد.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *