سیل در ۹ ولایت ۱۹ نفر را کشت و صدها خانه را ویران کرد

طالبان از زیان‌های هنگفت مالی و جانی ناشی از بارندگی و سیل در کشور خبر داده و اعلام کرده‌اند که سیلاب‌های اخیر در ۹ ولایت کشور دست‌کم ۱۹ کشته و ۱۰ زخمی برجای گذاشته و صدها خانه را نیز ویران کرده است.

blank

ریاست و آمریت امور مهاجرین دولت طالبان در ولایت‌های ننگرهار، پنجشیر، ارزگان، بدخشان، کنر، پروان، جوزجان، فراه و لغمان اعلام کرده‌اند که سیلاب در هفته جاری زیان‌های هنگفتی را برای باشندگان ولایات یاد چشده به بار آورده است.

این ریاست‌ها گفته‌اند که بر اثر این ‏سیلاب‌ها ۱۹ تن کشته، ۱۰ تن زخمی، ۹۶۳ باب خانه طور قسمی و کلی تخریب، ۶۸۴ خانواده از محلات اصلی‌شان بی‌جا شده، ۶۰۰ جریب زمین زراعتی تخریب و ۱۲ کیلومتر سرک و راه مواصلاتی مسدود، ۲۰۳ راس مواشی تلف شده و ۲۰۸۷ تخته سولر از بین رفته است.

طالبان گفته‌اند که کمک‌های اولیه برای آسیب‌دیدگان توزیع شده است.

ادارات امور مهاجرین طالبان گفته‌اند که به آسیب‌دیدگان در این ولایات با همکاری و هماهنگی موسسات همکار سروی و شناسایی آن‌ها را آغاز کرده و قرار است که به زودی برای آنان کمک صورت گیرد.

این در حالی است که اخیرا سراسر کشور شاهد بارندگی شدید و مرگبار بوده که جان حداقل ۳۳ نفر را گرفته و روز گذشته نیز طالبان درباره موج تازه‌ بارندگی در کشور هشدار دادند.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *