تاکید رهبر طالبان بر جلوگیری از بروز اختلافات میان مقامات این گروه

هبت‌الله آخوندزاده؛ رهبر طالبان در دیدار با شماری از تاجران، ملاها و برخی مقامات این گروه در قندهار، بر جلوگیری از بروز اختلافات تاکید کرده و گفته که فرمان‌هایش باید پذیرفته شود.blankمنابع در ولایت قندهار به رسانه‌ها گفته‌اند که این دیدار روز دوشنبه، 27 حمل در حرم‌سرای ولایت قندهار برگزار شده و در آن شماری از تاجران و «علمای» قندهار و مسوولان ریاست معادن و اتاق تجارت و سرمایه‌گذاری این ولایت حضور داشته‌اند.

بر اساس اطلاعات این منابع، هبت‌الله از مردم خواسته که نگران وضعیت نباشند چون به گفته او، «کار روی معادن ادامه دارد و افغانستان به کشوری پیشرفته تبدیل خواهد شد و مشکلات خاتمه پیدا خواهد کرد».

او در این دیدار گفته است: «به تمام هموطنان خود اطمینان می‌دهم و وارخطا نشوید. مشکل خاتمه پیدا می‌کند. ما در وضعیت اقتصادی فعلی، در کشور خود ذخایر و معادن زیاد داریم که کار برای استخراج آن شروع شده است.»

رهبر طالبان به مردم وعده داد که افغانستان از حالت بیچارگی بیرون می‌شود و به یک کشور توسعه‌یافته اقتصادی مبدل خواهد شد. او همچنین از تاجران خواسته که علاوه از بخش معادن در بخش‌های صنعت و زراعت هم سرمایه‌گذاری کنند.

از طرفی هم، در این دیدار تاجران از رهبر طالبان خواستند که روند اخد مالیات تسهیل شود، در بخش صنعت سندهای زمین توزیع شود، مشکلات ویزای تاجران خارجی حل شود.

پس از حاکمیت طالبان در افغانستان وضعیت اقتصادی در این کشور وخیم شده است و به دلیل تحریم بودن طالبان، روابط بانکی و اقتصادی افغانستان با بسیاری از کشورها قطع یا کمرنگ شده است. این گروه مالیات سنگین بر تاجران، پیشه‌وران و مردم عام نیز وضع کرده‌است.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *